Innredningstips til en 65-litring

Jeg trenger tips fra erfarne akvarister til å innrede dette akvariet slik at det blir penere å se på. Jeg har gått på mange av de klassiske nybegynnerfeilene og vil nok støte på fler.
Sånn som den planten som egentlig er en potteplante, den har jeg sagt takk og farvel til, men ellers ser akvariet nå ut sånn som på bildet.

Jeg har vært rundt å sett på mange av deres akvarier og det er mye pent å se på. Jeg vil gjerne lære av dere.
Jeg er så åpen for forslag at jeg tar gjerne ut alt som må ut for å få det pent.
Kan være litt greit å vite hvilke fisk som går i karet. De forskjellige artene har gjerne forskjellige preferanser når det gjelder boforhold.

Ellers så kan det lønne seg å gjøre ting så enkelt som mulig når karet er så lite. For mye variasjon kan lett gi et forvirrende uttrykk. Velg for eksempel en type stein eller røtter og plant stilkplantene i større klynger. Tenk også på at de lengste plasseres bak og de mindre foran. Det kan også med fordel velges en ensfarget mørk bakgrunn slik at plantene blir fremhevet.

Her kan du se flere akvarier, på rundt samme størrelse som du har, hvor det er lagt vekt på et enkelt uttrykk (og noen ikke fullt så enkle).
Takk for svar Tante Astrid.

Bare glem denne tråden for en stund. Jeg har "ommøbelert" litt, så nå får vi se hvordan det blir.
Jeg likte dette akvariet, jeg ^^
Synes det var fint, og ikke overfylt.
Men om det skal bli penere å se på ville jeg valgt noe mer "fargerikt", feks lysere planter, osv, og kanskje byttet bakrunn?
Hihi. Bakgrunnen er bare noe jeg har skrevet ut selv, for å skjule stygg panelvegg ;-P Den skal nok skiftes litt etterhvert. Jeg holder på med litt opprydning og det ser allerede mye bedre ut.
Blir spennende da med nye bilder

Jeg vil også anbefale høye planter bak, og lavere forran, samt gjerne gruppere steinene, eller lage et blikkfang av dem. f.eks noe slikt:

Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap