Spørsmål ang sand i karet!

Heisann

Jeg er på jakt etter sand, finkornet og så lys som mulig.
men på dyrebutikken 1 time herfra koster det 50kr for en bitteliten pose.
Det nytter ikke fylle karet med dette, kjøpte dette til 60litern å der brukte jeg 6 poser.

Men jeg har skjekket biltema etter denne nye sanden, men har ikke kommet ennå

Kan jeg skaffe noen andre steder? hva må jeg passe på av stoffer? noe sanden ABSOLUTT ikke må innholde? hva med 'monter' ? de har vel noe sand til en overkomelig pris? de er rett neddi gata her vettu. hehe

Har skjekket alle "strender" rundt her, bare kjip brun vanlig sand
kan jo bestille via nettet slik som webzoo? Litt frakt blir det jo, men...
Eller hør med dyrebutikken om de kan bestille sand til deg. Kanskje de kan skaffe større poser med sand du liker, til avtalt pris?
mye frakt blir det ca på 30-40kgkg da?
Kjøp sandblåse sand på en eller annen verktøybutikk.
Bare sjekk at sanden kun inneholder sand og ikke andre saker og ting som sandblåse sanden ofte inneholder.

Men det er ikke noe problem og få tak i-sanden er knall lik biltema sin.
da skal jeg høre litt med de lokale her som selger blåsesand.

men da spørr jeg bare om det KUN er sand å ikke noen tilsettingsstoffer?

evt kan jeg lese på pakka? noen ord der jeg må styre unna? hehe
Jeg har brukt rådasand, og de fleste butikkene har vært innom selger denne i 20 KG sekker fra 200-300 kroner sekken.

Kan ihvertfall anbefale denne, og du blir ikke ruinert
Ringte byggmaker, de sa de hadde sandblåsesand.

jeg spurte om det var noe annet en BARE sand? han sa nei denne kunne brukes overalt, kunn vanlig sand sa han. hm må ned å skjekke litt.

Så kan jeg flytte karet mitt snart woohoo!
Kjøpte sand, 50kg. 140kr.

Vil bare forhøre meg om at denne er ok før jeg setter igang? de sa det var helt rein sand i butikken.

SAND 0-1mm
ca 25kg
Innholder kvarts

"Kvarts, SiO2 (silisiumoksid), er det vanligste mineralet på jorda, og inngår i de fleste bergarter som for eksempel flint, kvartsitt og granitt. Kvarts er et hardt mineral, og kan blant annet kjennes igjen ved at det kan ripe glass. Kvarts er et viktig industrimineral med mange bruksområder, som for eksempel vanlig glass, som smykkestein og til å framstille silisium."

går fint?
Er vel ikke verre enn at du putter litt i en bøtte vann og tester pH.. Først tapper du vannet i bøtta, tester pH, venter ett døgn, tester pH igjen, deretter putter du i sanden (etter du har skylt den) og venter en dag eller to før du tester pH igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap