Biotopbilder

Jeg har mange ganger prøvd å finne bilder av forskjellige biotoper, ikke bare for å sette opp en biotop selv men også for å sette opp kar som ser naturlige ut. Det er ikke lett å finne bilder av de forskjellige biotopene, men jeg har funnet noe. Jeg tenkte det kunne vært greit med en tråd der vi kan samle bilder og sider om/av de forskjellige biotopene.

Her er hva jeg har funnet:

Bilder og info om Dvergkulefisk

Tråd her på forumet om Meta river (øvre Orinoco) med en del bilder og info.

Side med info om en endel forskjellige biotoper.

Bilder og info om en del biotoper til regnbuefisk.

Bilder av biotop til kampfisk og andre labyrintfisk.

Forskejllige bilder fra Peru. Mange av dem har ingenting med dette å gjøre, men det er noen gode.

- Mesonauta festivus in an Oxbow lake in the Peruvian Amazon.

- Amazon foxtail, aquatic plant, in its wild habitat.

Annen side med mer info om Peru og hvilke fisk som er der.
Levendeføde biotoper.

Jeg vet de finnes mange fler sider, hvis dere har noen så post dem her. Det finnes også mange kar som er veldig korekte, både her inne og andre steder.( Dette ble kansje litt rotete, men det for stå slik såleng det ikke finnes ander baser med noe lignende)
kjempe flott å samle disse på en side!!!! men jeg lurte på en ting.. amazon foxtail, aquatic plant, in its wild habitat.. er amazon foxtail navnet på den planten som vises der?? den så veldig flott ut å jeg lurer jo på om det er noe som hadde vært mulig å få tak i her i norge??
kjellvis
kjempe flott å samle disse på en side!!!! men jeg lurte på en ting.. amazon foxtail, aquatic plant, in its wild habitat.. er amazon foxtail navnet på den planten som vises der?? den så veldig flott ut å jeg lurer jo på om det er noe som hadde vært mulig å få tak i her i norge??


Det er planten på bildet ja; Ceratophyllum demersum "Foxtail". Jeg vet ikke om det er noen butikker som sleger den, men den kan bestilles der hvor det selges Tropica-planter. Det finnes en mye vanligere for av den Hornblad-Ceratophyllum demersum . Denne er det mange folk som selger her på forumet.


Myriophyllum arter vokser også på lignende vis i naturen. Her finnes det flere arter og få kjøpt i akvariebutikker rundt om.

Ellers så kan det jo nevenes at det nylig er gitt ut en bok om temaet Biotoper, konsertrert omkging utvalgte steder i Mexico, noe som dekker en del levendefødere, cichlider, tetra blandt andre
takker så mye for flotte tips å rad!! den så endel "tettere" ut en hornblad, å jeg har funnet ut at man må ha en god del av disse for å få litt "busk-effekt". De vokste veldig godt hos meg den gang jeg hadde et selskaps-akvarium men de blir mistenkelig for pistrete å tynne nå som jeg har endel litt større ciklider å fisk 8-) men send meg gjerne en pm eller mail om det er noen som skal kvitte seg med hornblad.. 8-) sorry det ble litt o.t .. skal ikke gjenta seg,
rune. hva heter boka?
kjellvis
rune. hva heter boka?


A selection of Freshwater fish biotopes in Mexico.
Jeg fant en fantastisk film på youtube fra amazonas: Amazon underwater habitat #3. Det er også fler fimer i samme serien, bare gå å nyt det, en god inspirasjonskilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Vegar Haugerud
Reklame for plussmedlemskap