- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Noe helt annet....
Noe helt annet....
Nå spør jeg kanskje litt utenfor området, men her inne florerer det jo av folk som kan lit av mye, so here goes: ER det noen av dere der ute som vet hvordan jeg skal få ladet ut en gammel pc-skjerm som jeg har tenkt å bygeg om til en "kontortank", slik at jeg kan få skåret av frontglasset uten å få meg et skikkelig strømsjokk? Hadde håpet å få brukt originalglasset i front til dette akvarieprosjektetmitt :P
Postet 08.06.09 kl 23:25
Postet 09.06.09 kl 00:08
Postet 09.06.09 kl 00:12
Det er en ganske stor kondensator + spoler i skjermen, og vet du ikke hva du holder på med så ville jeg ikke ha demontert denne. Når du har demomtert denne er det enkelt å ødelegge den. Vet ikke hvor mange skjermhalseer som jeg har sett uforsiktige mennesker har punktert / knekt.
Men hvis du nå hadde demontert skjermen, hvordan skulle du dele skjermen slik at du får limt den til bunn og sideglass? Skjermen er jo heller ikke helt glassklar for å si det forsiktig. Tror ikke du ville se noe inne i akvariet i det hele tatt, da skjermen er belagt innvendig.
Skal du gjøre dette tror jeg du må lage et nytt frontglass, ikke helt enkelt sånn hjemme i stua eller på kjøkkenbenken.
Men hvis du nå hadde demontert skjermen, hvordan skulle du dele skjermen slik at du får limt den til bunn og sideglass? Skjermen er jo heller ikke helt glassklar for å si det forsiktig. Tror ikke du ville se noe inne i akvariet i det hele tatt, da skjermen er belagt innvendig.
Skal du gjøre dette tror jeg du må lage et nytt frontglass, ikke helt enkelt sånn hjemme i stua eller på kjøkkenbenken.
Postet 09.06.09 kl 00:37
Postet 09.06.09 kl 18:24
Postet 11.06.09 kl 09:32
Postet 11.06.09 kl 13:29
Skjermakvarium ferdigbygd =)
Postet 11.06.09 kl 14:05