Er det noen som har noen gode råd om bakgrunn i karet?

Jeg har ikke lyst på den bakgrunnen de selger i butikkene med grønne planter o.l, jeg tenkte mer på noe fint, men hjemmelaget.

Er det noen som har noen flotte bakgrunner de har lyst å vise fram?
Jeg vet ikke om du allerede har sett dem, men det finnes 3 artikler om hjemmelaget, innvendig bakgrunn her.
Du kan male bakglasset svart eller blått (på utsiden!), bruke svart filt, male/tegne svart/mørkegrønt på et gråpapir som du så krøller godt sammen, og så retter ut igjen.

Alt er bedre enn bakgrunnsbildene som kjøpes
Det jeg gjør er å male et stort ark i mørke farger, gjerne blå, lilla og svart som går inn i hverandre. Ikke blant de vakreste bakgrunnene, men bedre enn de glorete foliene man får kjøpt på dyrebutikken. Dessuten er det billig, noe alle kan få til, og gir en fin dybde i akvariet=)
En ting.. Er det mulig å få av de gloret foliene? hm?? for jeg har kjøpt brukt kar og hater den bakgrunnen, driver å sparer penger til amasonas liknende bakgrund men ja.. uff denne her.. ikke passer den til fiskene mine heller.. :S
Jada, bare riv den av du:P Den er vel festet med lim siden du ikke har fått den av? Men er bare å rive den av, du ødelegger ikke akvariet av det=)
åhh. phu.. turte ikke jeg siden det hadde jo bare blitt enda styggere med en sånn halveis revet bakgrunn hehe Hvorfor bruker de sånne fæle neon liknende farger på de greiene der.. så unaturlig liksom..
bare riv av til du er kvitt alt, bakgrunnen bli ødelagt, menmen. Den er sikkert festet kun i kantene, så det kan bli litt stygt akkurat der, men da kan du skjære av lim og bakgrunnsrester med en tynn tapetkvin eller ett barberblad
Tusen takk for flotte ideer!! Takk og lov for at det finnes kreative sjeler der ute som kan tenke for meg =)

Umiddelbart likte jeg forslaget om å male rett på glasset, men jeg vil jo ikke ødelegge akvariet (tenk om jeg ikke blir fornøyd og vil ha det vekk??!!) så hvilken maling bruker man til dette??

Har fått blod på tann nå, og gleder meg til å sette i gang
Flere valg her, men (matt) acrylmaling er grei å få bort ved anger.

Selv har eg et kar i blått, men eg er blitt nysjerrig på svart. Usikker på hva eg ville likt best av disse fargene.

Noen som har hatt begge fargene?
vi har svart akrylmaling som bakgrunn på de fleste karene og, og er veldig fornøyde med det
Sort plastsekk
Spinderella
Tusen takk for flotte ideer!! Takk og lov for at det finnes kreative sjeler der ute som kan tenke for meg =) Umiddelbart likte jeg forslaget om å male rett på glasset, men jeg vil jo ikke ødelegge akvariet (tenk om jeg ikke blir fornøyd og vil ha det vekk??!!) så hvilken maling bruker man til dette?? Har fått blod på tann nå, og gleder meg til å sette i gang

Jeg anbefaler sterkt en sort søppelsekk til bakgrunn. gni litt olivenolje på siden inn mot glasset, og den henger fast til evig tid! Lett å få av også. Sort, enkelt og flott!!
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap