Tips til innredning 12l reke kar

Hei.
Har kjøpt et akvarium i plast på 12 Liter


Litt info:

Filter: fluval 1

Bunnsubstrat: sand

Har ikke mer info, kjøpte jo det i dag.


Og så trenger jeg tips til innredning.

Må jo ha litt javamose og noen andre planter

Og røtter osv.


Takker alle for svar
Tobbi
Må jo ha litt javamose og noen andre planter ;) Og røtter osv. Takker alle for svar :)



Du har vel egentlig svart deg selv her


-Tim
Ja,hehe.

Men er det noen som hvet om noen andre ting?

Og hvilke planter kan jeg ha i et så lite kar?

Og det skal ikke være så vanskelig å få tak i eller være så veldig dyrt.
Legger ut et bilde.

Det har bare stått en halv dag.

[External Image]
Prøver igjen med et bilde.



[External Image]
Tobbi
Ja,hehe. Men er det noen som hvet om noen andre ting? Og hvilke planter kan jeg ha i et så lite kar? Og det skal ikke være så vanskelig å få tak i eller være så veldig dyrt.


Er det så kjedelig å hjelpe en nybegynner ?
Kan noen svare meg?

Og nå har jeg kjøpt en anubias og en alge kule og litt javamose.

Klarer ikke å laste opp bilde kan noen hjelpe meg?
Eg vet ikke med bildet, men hvordan har du lyst å ha det? Hvis du vil ha det naturlig kan eg anbefale en stein som du finner som ser veldig fin ut har selv gått rundt en god stund og har holdt utkikk etter steiner med spesielle former

Med plantene kan du jo søke i plantebasen etter blomster som ikke blir større enn så og så mye, eller bredere enn så og så mye

Vet du hva slags fisk du skal ha i eller om du skal ha reker i? Eg liker veldig godt endlers guppy
Skal ha reker.

Men hvet ikke om det er plass til så mye mer.

Og hvis noen kan hjelpe meg med bilde, kan jeg få tatt et bilde i morgen.
Mange planter blir store ganske fort og må evt. trimmes ofte i bittesmå kar, men de minste variantene av Anubias som Anubias bartei 'nana', og 'nana petite' er fine fordi de vokse veldig sakte. Og selvfølgelig mose. Javamose er lettest og billigst å få fatt på. En liten bit lavastein er også fint for å feste anubias på.

Ta en titt i butikken din og se om du finner noen småbiter i bunnen av kurven med røtter.

Om å legge inn bilder:
Under der du skriver innlegget ditt kan du legge inn tre bilder ved å klikke på knappen "Bla igjennom ...", og så må du finne bildet på det du vil laste opp og så trykke på "Post innlegg".
Ok.

Skal legge ut noen bilder i dag.
Her er noen bilder

Har ikke så bra kamera så bildene blir ikke så bra da.
jeg putter snegler jeg finner oppi reke karet mitt samt døde planteretser og døde yngel.

Har sortgrus/sand, noen flyteplanter og andre planter. Har merket at planter som vokser dårlig i hovedkaret pga noen fisk som napper og små spiser på de, slår nye røtter og kan settes tilbake etterhvert. Sollys noen timer ellers lampe ved siden av. Har også forskjellige steiner samt at grusen er forhøyet i bakkant. Enklere å se hva som skjer inni der da. Reker er morsomme.

Blir å bruke det som yngelkar i samme slengen når det har gått seg litt mer inn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap