Konkylie

Lurte på ting fra sjø som pynt i saltvann.
Var i cuba og fikk noen lokale til og være ute og dykke for oss...De kom opp med en større saltvannssnegl med kanonflott konkylie. Har selvfølgelig ikke sneglen enda (anbefaler bålstekt sneglekjøtt på det sterkeste) men konkylien kunne jeg tenkt og bruke til innredning i et snegleakvarium jeg har.

Kan det brukes i det hele tatt og skal jeg bruke det bør jeg vel kanskje koke det først. Er 1 år gammelt så det meste har vel råtnet inni der.

Håper noen har svar
Hvis det ikke er noen rester inni der så, det hadde forurenset veldig. Jeg hadde også villet kokt den. Men vit at konkylien kan brytes ned og bli ødelagt over tid. Dette skjedde med mine skjell, syltynne og skrøpelige etter et lite år ble de. Tror det kommer av lav PH, jeg hadde PH på 6,5.
Konkylie og andre sneglehus brukes her jeg stenger av inngangen med akvasilikon slik at ikke fisk og snegler skal sette seg fast inne i døm

Mvh Per
Ja har klødd meg i hodet på den
Tenkte på inngangen. Er litt redd for at bettaen min skal ta seg en oppdagelsestur innover.

Har ph på 8 så tror det skal være greit. Er en ganske stor konkylie, så det kommer sikkert til og ta en stund og bryte den ned. Vet ikke om det er noen rester inni. Regner med at det ikke er det. Cubanerne hakket et lite hull i toppen og dro ut hele sneglen så det ikke skulle være vaakum.

Tror jeg skal koke den og hive den oppi. Skaffe meg litt silikon først så bettaen ikke ender sine dager som "labyrintfisk" c.") (litt tørr humor)

Takk for alle tips

IKKE kok den, den har tørka så lenge att det er ingen fare, sørg heller for å stenge "døra" litt langt inne

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap