375 liter's sør-amerika

Ja, da var tiden inne for en ordentlig tråd om dette karet. Er fremdeles en del jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse, lys er vel det mest kritiske her.

Det er et ukjent antall år gammelt akvastabil kar som er omlakkert. det har stått tørt lenge så jeg burde vel sjekke om silikonen holder ennå.
[External Image]

bakgrunnen er en rockzolid sandstone bakgrunn. denne må beskjæres noe da det er litt lite plass til hmf filteret. Jeg har heller ikke funnet ut hvilken sirkulasjonspumpe jeg burde gå for.

Karet med bakgrunnen plassert oppi midlertidig
[External Image]



Fiskene som definitivt skal gå oppi her er Corydoras Melanotaenia og Nannostomus Beckfordi. Har veldig lyst på L128 også, men vet ikke om jeg tar sjangsen, vet ikke helt hvor gretne de er mot eventuelle nærgående corydoras.
Det hadde vært fint med en annen type fisk, eventuell parfisk til å bryte opp stimene litt, men selv om cicklider kan være fine liker jeg ikke nabolagsterrorister... så holder den blank foreløpig

Så var det lys. Jeg sliter litt med å finne passende lengder på armatur, i det hele tatt hva jeg skal gå for. og synes det er lite utvalg av lysrør som går over hele karets lengde. nå trenger strengt tatt ikke den delen med filterhjørnet så mye lys, men allikevel.
Er og usikker på antall rør, om jeg skal greie meg med 2 eller slå til med 4, om jeg skal holde meg til T8 eller gå for T5.. så mange valg å ta.

Jeg har 50 kg sand fra Lofoten som må vaskes, jeg håper dette blir nok.. blir litt vanskelig å bare hente mer... :p
Hi hi gleder meg til å se forandringene oppi her, nå blir det vel fart i sakene tenker jeg
Spennende dette her ,likte den bakgrunnen utrolig godt
fart og fart galemor, først må jeg i det hele tatt ha tid... alle helgene mine ender opp med at jeg må ett eller annet for tiden.... :p

denne helga kan jeg hvertfall ikke gjøre noe. men håper jeg kan få tatt den vannsjekken og ordnet med bakgrunnen og feste filtermatta om ikke altfor lenge
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap