Aquabox

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke aquaboxen min til (5,5L)

ps: er veldig glad i bilder
Skal ikke brukes til blomsterpotte, chipsbolle eller isbitbøtte. Skal ha vann i seg og ting som lever under vann
Hva med et mini planteakvarie med noen veldig små planter?

Aquaboxen blir vel litt liten til reker?
saffen
blomsterpotte.



Enig.


Eventuelt litt mose og noen småreker. Synes egnetlig 5.5l er for lite til å ha noe levende i.


-Tim
Aquaboxen er perfekt til reker mener nå jeg.
Jeg vet at andre har at reker i slike med stort hell så ser ikke problemet i det.
Uansett la ikke dette ble en diskusjon om hva som IKKE SKAL oppi karet, kom heller med forslag om hva som skal oppi

Noen planter må selvfølelig oppi, men det er hvilke sorter som er det store problemet, skal kjøres med orginal lys og uten noe co2 opplegg.
Forslag
En eplesnegle, en algekule og litt Ceratopteris pteroides i overflaten?
noen flyteplanter var ikke dumt nei men tror jeg går for en mindre sort. Noen forslag på planeter som ikke krever bra lys/co2/plass
Bare pass på å bytt vann ofte, vannet blir fort dårlig.
Trond Ferkingstad
noen flyteplanter var ikke dumt nei men tror jeg går for en mindre sort. Noen forslag på planeter som ikke krever bra lys/co2/plass


Pistia og andemat.

-Tim
Fisken Magnus
Bare pass på å bytt vann ofte, vannet blir fort dårlig.

Det stemmer...
Jeg har en 13 liter, og tar to-tre delvannsbytter i uka. Skifter nesten alt vannet etter seks-åtte uker, og vasker grusen, da den omtrent råtner...(da kan man jo bare tenke seg hvordan fisken har det) Vannkvaliteten blir fort dårlig!
Hvorfor blir vannet fort dårllig egentlig ?
Fordi det er lite vann.


-Tim
Joda men skjønner fortsatt ikke hvorfor det skal bli dårlig fort om det er ingenting som gjør det dårlig?
Det er masse som gjør det dårlig.

Bæsj, lite oksygen osv.
Jeg har flere 15 litere, og de får ikke noe oftere vannbytte enn de andre karene. Opplever ingen problemer med substratet eller vannkvaliteten. Så lenge man ikke overbelaster karet er det ingen grunn til at man skal få noe problemer med små kar.

Personlig ville jeg puttet oppi en liten rot med masse javamose på, og puttet oppi en liten gruppe kirsebærreker. Synes de gjør seg godt i små kar

[External Image]

Dette er en av aquaboxene mine. Jeg har hatt reker i den, Heterandria formosa og Neoheterandria elegans. Har også en annen aquabox som jeg hadde Boraras brigittae i. Kan vel også brukes til kampfisk (uten å diskutere om det er for lite eller ei!!!)

Har ikke hatt problemer med vannkvelitet i disse karene, men må passe på å rense pumpa ofte nok, siden den fort kan gå tett. Plantene vokser bra i en aquabox også.
Se der et nydelig bilde ! Hvilke planter er du har i boxen på bildet der og holder de den størrelsen naturlig eller må de klippe de konstant ?

Nei det gidde ikke noe mening at vannet skal bli så mye dårligere viss man skalerer innholdet til så lite vann
Er det foresten noen som har en god måte å skifte vann på i aquaboxen?
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap