Søramerika-kar med andre planter enn søramerikanske....

hva mener folket om å plante en litt tett skog med vallisneria "siv" i bakkant i ett akvarie som egentlig skal være søramerika biotop med scalare og fisker fra søramerika? det er sikkert opp til hver enkelt hva man liker sier sikkert mange men sliter med å finne søramerikanske planter med god høyde... prøvde to moderplanter amazonas men syns ikke det blei så "naturlig" egentlig.. har delt og festet to moderplanter av javabregner på ei stor rot jeg har..den er vel heller ikke søramerikansk såvidt jeg husker....
kanskje bare gi blanke i å kalle det ett søramerika biotop, og heller kalle det "søramerikanere på omreise i verden:=)"
Plussmedlem
Jeg har store vansker med å se problemet med å bruke planter fra andre steder enn akkurat der fiskene kommer fra.
Du vil kanskje slite med å få merkelappen "søramerikansk biotop" til å sitte, men du vil likevel kunne lage en adekvat representasjon av fiskenes naturlige miljø uten bruk av stedsspesifikk vegetasjon.
Selv har jeg bare et selskapskar, men etter nybegynnerperioden med dårlige valg og sleivete innkjøp, etterstreber jeg nå en artssammensetning som i det minste har samme kontinentale tilhørighet. Plantene derimot, de er mer en Forente Nasjoner av grøntfór...
Plussmedlem
Skjønner ikke helt at vallisneria skal gjøre karet ditt så veldig "feil".
Enkelte vallisneria-arter har jo spredd seg til Sør-Amerika.
Du kan skylde på det
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Stegarud
Reklame for plussmedlemskap