Skjule fluval 3+ i 60 litern

Min fluval 3+ er plassert liggende i mitt 60 liters kar. Jeg lurer på hvordan jeg kan få skjult denne, samtidig som det kan se litt bra ut?
Hva med å plante noen høye planter foran pumpa?
akvafanist
Min fluval 3+ er plassert liggende i mitt 60 liters kar. Jeg lurer på hvordan jeg kan få skjult denne, samtidig som det kan se litt bra ut? :)


Hvorfor har du den liggende? Da blir jo overflaten helt stillestående. Utløpsrøret/utblåset på filterpumper bør ligge i overflaten, slik at det blir god bevegelse i vannspeilet. Det er da vannet opptar oksygen. En stillestående vannflate gir oksygenfattig vann.

Og det spørs om det ikke blir temmelig unaturlige og merkelige strømforhold i karet med en liggende filterpumpe... Helt stille i øvre vannlag, og så plutselig den blåsten tvers over bunnen? Fiskene blir jo feid bortover?

Hvis du har Fluvalen liggende pga størrelsen (3+), bør du vurdere å gå ned en filterstørrelse slik at filteret kan stå i riktig posisjon og få lagd bevegelse i vannspeilet. Flytt eventuelt over filtermaterialet fra den store til den lille, for å få med filterbakteriene. Litt klipping og kutting, så passer svampene der også.
ok, ville jo gjerne hatt den stående, men har flyteplanter så følte at disse ikke takler strømmen...

men kan gjerne ha den stående ja. fortsetter tråden med nytt spørsmål da,
Hvordan skjule en STÅENDE fluval 3+ i 60 liter. hva ville dere gjort?
Du kan også sette noen røtter forran pumpa.
Jeg skjuler en Fluval4+ med 2 stk store sverdplanter.

Funker greit det, men blir snart utvendig filter uansett
Går også fint å lene en stein imot pumpa Hvis man f.eks har en stein stående oppover pumpa og i tillegg har en litt høy plante foran blir den skjult veldig godt

Et annet tips er f.eks å feste javabregner på steinen som står oppover pumpa, det et veldig dekorativt
i mitt 63 l akvarie har jeg en fluval 2 pluss med blåsvamp, har også flyteplanter , disse plantene liker litt urolig vann. vil anbafale deg å gå ned et hakk i størelse på pumpen, en fluval 3 pluss kan nok bli litt for stor for akvariet ditt. bruk en plante, rot eller stein til å skjule pumpen.





kan pumpa bli for stor i forhold til akvariet altså? jeg har en fluval 2+ også, men følte denne ble for liten. dessuten står jo filteret mitt ganske flott i akvariet nå.
Jeg har en Fluval 2+ stående bak til venstre i min 60 liter. Om du går inn i profilen min og kikker på karet så ser du at det er temmelig usynlig med den innredningen jeg har. Hadde ikke vært noe problem å bytte den ut med størrelsen større heller. Røttene og plantene sperrer for innsyn.
ja de var stilig. jeg får stikke innom min lokale dyrebutikk imorra å se om der e nokke fint
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap