Akvaskaping som bizniz?

Slenger ut et forslag til de som gripe den;

Her på forumet er det masse ekspertise, har dere ikke tenkt at andre som ikke har så greie på sånt kunne tenke seg deres hjelp til innredning i sitt akvarie? Drift og vedlikehold av akvarier i bedrifter og privathjem som en bi-gesgjeft det bør mulig å tjene noen kroner på, spesielt i store byer?

Ser at dere får det til så fint, kunne tenke meg noe sånt selv! Selv om jeg har hatt et 65liters akvarie i noen år, så er jeg rimelig tom på hva jeg skal fylle det nye 275 literen med av planter for det skal se pent ut. Jeg har tid til å lese meg opp på dette emnet, men å få et fint 300liters akvarie til å se pent ut i en bedrift ser jeg kan by på problemer over tid (alternativt er å be ISS skifte vann, men håper dere ser det komiske i det). Sikkert noen barnefamilier som kunne tenke seg å vise et pent akvarie til ungene, men tiden strekker ikke til til å sett dette i gang (når det er oppe og går kan vedlikeholdet gjøres selv). Et akvarie på gamlehjem hadde livnet opp tilværelsen til beboerene, til nå har jeg bare sett stort sett bare en trist bolle om noen har tatt initiativ.
En ting som er sikkert er at det ikke er mye penger og hente hos gamlehjem
Da må gjøre det for å få god samvittighet

Vet det er noen som holder på med dette, men stort sett er vel folk for gjerrige til å betale noen for å få fint akvarium her i landet. Selv om de kan bruke masse penger på å sette inn fisk altfor tidlig i et akvarium å bare se de dø
Det finnes folk som har gjort det til sitt levebrød.
Her kan du lese om Akvariemannen fra Bergen Akvarieutleie
Jan Holt reklamerer med at de gjør dette:


Ellers så er det mange akvariebutikker som sikkert gjør dette hvis du ber om det og betaler.

Jeg tror ikke markedet er så stort. De fleste som har akvarium er vel entusiaster som vel neppe betaler noen andre for å ha det gøy med leketøyet dems.

Ett potenielt marked burde vært landets venterom. Man kunne unngått mye smerte hvis alle studerte et akvarium i 10 minutter før de gikk til tannlegen.
Akvarium på gamlehjem går nok ikke du.
De ansatte har mer en nok å gjøre på vaktene, i tillegg er det lite penger der.
Også er det vanskelig å sku gjøre et kar innbruddsikker. dvs at på f.eks dementavdelinger/avdelinger med demente så ville du ende opp med døde fisker fordi pasientene går og stapper ting ned i karene.
been there done that
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap