Hva synes dere?

jeg har tatt ut alt av sverdplanter i akvariet og plantet inn valisneria av forskjellige typer. hva synes dere om det nye oppsettet?
Flott
Det synes jeg så kjempefint ut.
Jeg syntes det ble fint, men må bare nevne noe litt morsomt.. For ett par dager siden gjorde jeg akkurat det samme, men at jeg tok ut alle andre planter og plantet sverdplanter
he he he skjønner deg godt jeg, kreeativiteten daler veldig på sommeren når det gjelder akvariehobbyen for min del, men den er på full gang opp igjen nå.

har masse ideer som bare venter på å bli satt ut i livet...
Det er sånn de fleste ønsker at karet skal se ut, men bare ett fåtall får det til. Blir kjempebra når det for vokst seg til litt. Nice one!
ja det blir bedre når plantene blir tettere og har vokst seg til litt.

Fint! Det ser veldig naturlig ut.
Veldig flott, sterk venstre side. Kan jeg spørre hvordan du har bygget den opp så bra?
Venstre side i akvariet.
jeg har en flott rot som jeg har satt på den venstre siden.

på denne har jeg javabregner, to typer dvergjava og en type som heter undulata.

disse blir plutselig veldig stygge, da klipper jeg bort alt av blader og det vokser opp nye friske blader ettervert.

den lysegrønne tuen som er i forkant heter heter Heterathera zosterifolia.
Godt gjort, og bra tips med bregnene. Jeg har brukt endel bregner tidligere, men har hatt litt problemer med algevekst i et kar, spesielt på Windeløv. Skal prøve å klippe ned med hard hånd neste gang. Ellers ser jeg flere som får zosterifolia til å vokse bortover, hos meg blir den fort litt stenglete til tross for gode vekstvilkår. Klipper du den ofte?
Dellfiner
Godt gjort, og bra tips med bregnene. Jeg har brukt endel bregner tidligere, men har hatt litt problemer med algevekst i et kar, spesielt på Windeløv. Skal prøve å klippe ned med hard hånd neste gang. Ellers ser jeg flere som får zosterifolia til å vokse bortover, hos meg blir den fort litt stenglete til tross for gode vekstvilkår. Klipper du den ofte?


zosterifolia blir lang og hengslete om det er for lite lys til den, den blir tettere og mere buskete når den får det lyset den trenger. jeg har montert inn to ekstra T5 lys i alle mine akvarier. jeg planter zosterifolian under T5 røret, der holder den seg tett og fin lenge.
ja, det var virkelig flott
tusen takk for masse skryt.

jeg har lagd meg egen akvarietråd der finner dere masse bilder av alle akvariene mine, men mest av dette akvariet.
blir glad når det tikker inn meldinger på den...
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap