Lys i bunn av akvariet

Finnes det lys som man kan ha nedi akvariet, rundet planter og i huler.
Som oftes er det bedre med sand som ikke er for lys. For lys bunn kan gi en nagativ virking på fiskenes utfarging litt avhengig av hvilke arter du har. Hva mener du med rundt planter og huler? Har du grus fra før? I så tilfelle blir blandingen av sand og grus sjeldent fint å se på over tid da dette blander seg.

Men ja, det finnes lys sand.
ehh jeg tror han mener en lampe..
tror det er lampe, elektrisitet du referer til, har sett sånne små skaer som lager bobler og forskjellig farget lys som lyser gjennom boblene, viss du droper boblene så har du jo lys? dette ligg begravet under grosen/sanden.
Ja tenkte på vanlig lys. Små lys bare som kan lyse om kvelden eller som lyser hele tiden..

I akvariet mitt så har jeg lys sand fra før.
Men skal kjøpe et til snart veit ikke om jeg skal ha lys eller svart sand i det ennå.

Husker ikke om det var her på forumet, eller en annen plass. Jeg leste om en som hadde laget seg slike lys av LED, som var plasert i grusen/sanden. Mener på at det var bestilt forskjellige dioder, utifra bølgelengden (nanometer) dem leverte lyset. Og at det var mulig å bestille alt i fra infrarødt til ultrafiolett.

Alternativet, er å bruke optisk kabel til å føre lyset dit du vil fra en lyskilde som befinner seg utenfor karet.

anbefaler deg å sjekke litt rundt på ebay... de selger masse sånne undervannslys til en billig penge, og i forskjellige farger
Kul ide ;)
jeg har faktisk vert inne på tanken for mitt nye kar selv, da det er svart sand i det og faktisk i oppstarten nå... har en sånn tåke lager som også har lys i seg ett blått ett rødt og ett grønt... tåke blir det jo ikke om den er langt under vannflata, så nå driver jeg faktisk og tester om det vil gå i forhold til ph og sånn takk for påminnelsen den dingsen kjøpte jeg for noen år siden i en sånn postordrekatalog (flau) men, du finner sikkert noe som virker. Som et alternativ, er det jo mulig å sette et lite lys bak akvariet hvis du har sånn plastdings du får i dyrebutikken eller noe annet som slipper lyset igjennom, det gjør jeg noen ganger på kvelden i et lite kar jeg har i stua fra før.. veldig koselig
Jeg selger et "vrak" med lyskule inni.

Denne skifter farge og er ganske cool når det er mørkt.
Du får forresten kjøpt slike på vanlig zoo...jeg kjøpte min på Tam Alna.
Her kan du finne luftpumpe med lys.
Jeg har kjøpt dekorasjonen også, men den ble jeg ikke særlig fornøyd med. Den er veldig "plastikk" og hulet var større enn lyset. Kan i stedet bruke rot eller stein for å skjule.
(Men husk at det betyr en eller to ekstra ledninger i akvariet, og tilsvarende behov for kontakter.)
HET
jeg har faktisk vert inne på tanken for mitt nye kar selv, da det er svart sand i det og faktisk i oppstarten nå... har en sånn tåke lager som også har lys i seg ett blått ett rødt og ett grønt... tåke blir det jo ikke om den er langt under vannflata, så nå driver jeg faktisk og tester om det vil gå i forhold til ph og sånn :) takk for påminnelsen ;) den dingsen kjøpte jeg for noen år siden i en sånn postordrekatalog (flau) men, du finner sikkert noe som virker. Som et alternativ, er det jo mulig å sette et lite lys bak akvariet hvis du har sånn plastdings du får i dyrebutikken eller noe annet som slipper lyset igjennom, det gjør jeg noen ganger på kvelden i et lite kar jeg har i stua fra før.. veldig koselig ;)


den dingsen min gjorde ingenting på ph, men det ble h*****es varmt, så den går ikke
Tilfeldig bekjentskap
© Nicolai Draugsvoll
Reklame for plussmedlemskap