Terrarie

Jeg har en plan på og lage ett terrarie,
Noen som er gode på dette? Finnes det noen planter som kan stå på land, men alikavell tåler masse vann? Som jeg kan ha over vannet? hvordan ville dere laget land områdene? er det best med en stand eller går det å lage det som en grop i midten foran liksom..? Planen er å ha biltema sand. Den som og er beregnet på akvarier. mulig jeg bruker litt grovere sand enkelte steder.

Så kommer pumpe spørsmålet. Skal jeg ha pumpe?jeg har en liten pumpe som ikke er så veldig kraftig. Kan jeg legge den ned i vanngropen eller hvordan gjøres dette?

Det er ett 120 liters akvarie som skal bli terrarie.
Er det noe mer jeg må passe på?

blir veldig glad for tips
jaja var ikke mye hjelp å få her... eller?
Hei.
Skal du lage et vivarium med masse planter og høy fuktighet med en liten vanndel?

Skal det være mest land eller vand?
Skal du ha dyr?

Annbefaler at du spør på reptilfreaks.no


[External Image]
Terrarie
spennende,.

terrarie planter, finst det mange av,.

Anubias feks, leve like godt over vann som under vann, alle plantene i myrkonglefamilien er sumpplanter og liker å være våte, noen mere en andre.
Noen er giftige andre mindre giftige.
fredslilje feks er i samme familien, men liker ikke å stå undervann,en annen i denne familien er vindusblad, den blir gedigen, med mange lufterøtter som liker å stå i vann,.
ellers er det jo mage av de vanlige akvarieplantene, moseartene som kan brukes,. de fleste akvarieplantene dyrkes jo over vann før de sendes til butikkene,og så lenge de har et fuktig miljø vil de trives, og danne blader for vekst over vann,. til og med Blomster om du er heldig,.
når det gjelder moser , er jo gaffelmose en art som vokser både over og undervann, diverse javamosearter, elvemoser etc,. det er i grunn bare å være kreativ og ha tolmodighet,. prøve å feile tim man får et ønsket resultat,. det er jo det vi gjør ofte i akvarie hobbyen også,. man lærer mens man holder på,. ofte dessverre på fiskenes bekostning,. men Nok om det,.
denne hobbyen er ikke noem man blir fult utlært i uansett hvor lenge man holder på og det dukker stadig opp nye utfordringer,.

vil bare ønske deg kjempe masse lykke til,. gleder meg stort til resultatet,. og vær ikke redd for å spørre,.
det er jo derfor vi har et forum her???!!
Tusen takk for mye nyttig info her ja jeg skal ha dyr oppi der. Har fått tak i noen utrolig kule fisker som jeg ikke husker helt navnet på bitte små, de skal leve i vannet. Jeg vil at det skal se litt ut som regnskogen på en måte. Men siden jeg har fisker må jeg jo og ha en del vann. Dette er egentlig bare ett begynner forsøk så mestrer jeg dette kommer jeg til å lage akkurat det samme i ett større akvarium. Jeg skal ta og legge inn bilder av de små rare fiskene da jeg har fått tak i speilreflekskameraet til min søster.

Det er jo dette pumpe greiene jeg sliter litt med.. Lurer på hvordan jeg skal få den biten til uten at det kommer til å se helt rart ut.. men stemmer det som du sier, man må bare prøve og feil. Fiskeliv skal jeg prøve å unngå og miste da jeg har satt opp ett erstatnings kar til fiskene, Så jeg kommer til å hive de over der med den minte tegn til misstrivsell eller andre ting.. Fisker er så fine at jeg må ha alt tilrettelagt for dem. De små fiskene likner små ørret liksom.. utrolig kule
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap