Er blåsesand i fra biltema endret?

Jeg har tidligere brukt blåsesand i fra Biltema men den jeg kjøpte nå ser annerledes ut.
Jeg har hatt den fine typen, som var litt rødlig, før men nå kjøpte jeg den grove typen med nr 17-543. Denne er mye hvitere og har innslag av "sløvflak".
Jeg har problemer med å få helt klart vann. Det er litt grått/hvitt aktig. Og særlig når det rotes litt i sanden. Ja... jeg vet jeg skulle ha skyllet sanden først men i en 720l blir det mye sand å skylle.
Noen andre som har vært borte i dette eller vet om sanden er endret?

Bilder finner dere her:
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1103471&page=2
Den som skal brukes er den som er merket med bare Sand og finnes her http://www.biltema.no/Verktoy/Trykkluftverktoy/Annet/Sand/
med artikkel nummer 175425
Den du har kjøpt er olivinsand, den er farlig for fiskene, ikke bruk denne. Det er den som bare heter "SAND" du skal bruke
Sand ut.. sand inn..
Ja da har jeg vel en liten krise på gang... Jeg har hatt fisker i 720 liter'n med denne sanden i 1 uke....
Så da er det vel bare å få dritten ut av karret uten å ta ut fiskene.. Skal prøve å få tak i en litt tykk slange og suge ut sanden med hevert prinsippet. Dette fungerer også med hagesange men den tettet seg innimellom. Derfor tykkere slange. Dette gjør at fiskene kan være oppi hele tiden. Orker ikke å fange 50-60 strassa Malawi..

Så er da neste utfordring å få sand ned i karret når fiskene fortsatt er der. Hva med en stor trakt i enden av ett litt tykt rør? Da kan sanden renne ned røret og legge seg på bunnen uten å fyke rundt i vannet..
Pumper
Hvor farlig er egentlig denne sanden? Holder det å skifte sanden eller må jeg demontere alle pumper osv.?
Biltema sand
Olivin inne holder en del giftige stoffer, som skader vannet ,og er giftig for fiskene over tid,.
du trenger ikke å engste deg for pumper filtre etc,.
bare få ut sanden å få rigtig sand,. så ordner det meste seg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap