Tagnganika oppsett??????

hva ville dere gjort videre???
bilteam sand fin eller grov!!?
kalkstein
noe mer ???

planen var å ha
Prinsessen av burundi
og noen sneglehus lekere
Jeg ville brukt den grove biltema sanden. Den andre er nesten pudder. Kalkstein (ihverfall de hvite) bli ofte grønn av alger og ser ikke så veldig fint ut syns jeg. Bruk mørke steiner, jeg syns det blir penest med steiner i samme farge. Du kan godt finne disse ute. Lag en steinrøys hvor prinsessene kan svømme mellom steiner osv.

Ellers er jo sneglehus viktig for sneglehuslekerne. Disse kan da ligge rundt omkring på sanden slike at teritoriene ikke kommer for nærme hverandre.
Pluss at det er viktig med passe høy GH for de fiskene du velger.

Hvis du vil ha planter kan jeg anbefale anubias som plantes i steinrøysa, men planter er jo egentlig ikke biotopriktig.

Lykke til!
takker takker

tenkte å kjøre dette uten planter.
ja har tenkt litt på dette med steiner eller kalk stein har ikke helt bestemt meg.....

disse sneile husene hvor i ....... får man disse. de skal jo være ganske store??? alstå ca 6cm eller er dette feil???
Jeg har kjøpt "ekte" tangyanika sneglehus i zoobutikker. Men har hørt at man kan kjøpe vanlig franske snegler i matbutikken, spise sneglene, så koke husene og bruke de.
okey husker du hva du betalte for de ????
ca pris?
Det er ganske lenge siden, men tror det var 20-30kr stk. Å kjøpe på matbutikken blir nok mye billigere.
noen andre som har noen forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap