Sånn hai som blåser luft?

Sånn eks. en hai som åpner munnen og blåser ut luft/bobler. Hva skal man koble den til?
En luftpumpe (som skal stå utenfor akvariet!). Du bruker en luftslange fra pumpa og ned til haien.
Vet du ca. hvor mye en slik pumpe koster. evt linke til en side?
KOmmer helt an på hvor du handler

Personlig liker jeg Eheim sine luftpumper veldig godt, da de bråker mye mindre enn mange andre jeg har prøvd.

Her kan du kjøpe Eheim sine luftpumper. I tillegg trenger du luftslange for å koble til haien.
De var for 100-200-400l, men jeg har desverre bare 64 eller 60 (er ikke helt sikker).

Kan jeg bruke den for 100l eller blir det for dumt?
Åh, det med 100l, 200l osv sier noe om hvor mange liter luft i timen luftpumpa klarer å pumpe

jeg vil tro at den på 100l klarer å drive haien din, men jeg har aldri hatt en slik hai og vet ikke sikkert. Uansett, det går ikke an å kjøpe for stor luftpumpe, disse fra eheim kan enkelt justeres slik at du får det slik du vil ha det.

Glem forresten linken om slange, glemte at luftslange følger med eheim pumpene når du kjøper dem. Du får alt du trenger i en pakke
oja, haha.
Dette var en slik liten hai til 80 kr, tror ikke den trenger så mye
Må man bestille eller finnes de i butikken også?
De finnes i butikk også, men forvent en helt annen pris på de. Ting er som regel en hel del dyrere i butikk enn på nettet Siden prisee varierer coldsomt fra butikk til butikk tør jeg ikke å spekulere i hva du kan forvente deg, altså.
Jeg spørr her jeg, virker som om du vet litt
Når jeg kjøpte sånn pumpe som renser vannet fulgte det med et gjennomsiktig rør og noen svarte små saker.
I en dyrebutikk jeg så, var den festet til pumpa og hang ned langs utsiden av akvariet, mer så jeg ikke.
Så jeg lurte på om du viste hva dette var til?
Du får ikke tatt et bilde? Hva slags filter er det?

Lurer litt på om det som fulgte med er en bit tynn slange og en svart litten "knott"? I så fall er det en diffusor. Det skal gå an å feste denne slangen på filteret. Slangen stikker opp av vannet, og filteret suger inn luft via denne, slik at det kommer luft ned i karet.

Dette trenger du ikke å bruke så lenge utblåsen på filteret står slik at det skaper bevegelse i overflata

Sikker på forklaringen er jeg ikke, før jeg vet at jeg har tolket beskrivelsen din riktig
kameraet er vekk, så blir ikke bilde tror jeg.
Men jeg kan vel forklare bedre, det er et Am~Top professional Indvendig filter AT-800F.

Det er en tynn gjennomsiktig slange, like lang som armen min. I begge ender er det svarte plastik ting.
I den ene enden ender den slik --------| så er det hull i begge ender av |.
Og i den andre enden er det bare en klump med hull i.
Det fulgte med 3 ting til, et ''lokk'' som passer i den ene enden hvor det er ''klump med hull i''. og to andre ting som ikke passer noen steder.
Ja det går ann å feste den i filteret, skal den andre enden bare henge utafor akvarie i lufta, ikke festet til noe?
Den som blåser ut fra filteret kan man bare ta til sidene og ikke oppover, man kan henner ikke sette filteret skrått slikt at det peker opp så den beveger ikke så mye på overflata av vannet, bare litt. Så jeg burde bruke den slangen?
Litt rar beskrivelse men
Jeg kjenner ikke det filteret i det hele tatt, så jeg er dessverre på tynn is her. Kanskje noen andre har dette filteret og kan hjelpe deg
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap