17 liters aquascape - tips og råd tas imot...

Bunnsubstrat - Tropica Plant Substrate

Mellomlag-substrat - Tetra Plant Complete Substrate (sandete)

Topplag - finkornet Rådasand

Forgrunn - Echinodorus Tellenus (Dvergsverdplante)

Midten - Alternathera Reineckii (Liliacina)

Bakgrunn venstre - Hygrophila Polysperma

Bakgrunn høyre - Rotala Macandra (tror jeg)

Veldig clouded vann enn så lenge, men kommer med bilder i kveld.

DIY co2en funker ikke som den skulle - dvs - for mye gjær, bruste og tok av, men allerede etter få timer var det ikke bobler fra luftesteinen. Hehe. Får lage på nytt med mindre gjær :P

Bruker gjødsel og Easy Carbo og håper dette virker...

Lyset er bare 9 watt, men med reflektor...
[External Image]

Vannet er tåkete... hvor ofte bør man ha vannskifte i noe sånt som dette før det kommer dyr i? Bruker næringstilskudd osv.
Gjennomfører delvannskifte annenhver dag nå, og 1 ml. easycarbo daglig.

Burde fjernet pumpa og tatt bilde med annet kamere, men får spare det til det vokser til mer
Hei,
synes dette ser ut som et akvarie med potensial, dersom jeg skal kritisere noe må det våre at jeg synes plantene dine ser i overkant store ut iforhold til både størrelsen på akvariet og steinene. Ser at du prøver på noe litt landskapsaktig aquascape, og da ville nok ihvertfall jeg gått for de helt minimale planter i forgrunn, og planter på størrelse med det gresset du nå har i forgrunnen, plassert i bakgrunnen. Lykke til!
Stiligt.. hiv innpå noen reker og stimfisk. Ka kar er det??
Hmm.. Ja, men har ikke fått f.eks HC til å vokse bortover tidligere... Ser hva jeg får til. Lager nytt hvert halvår ca så det blir nok mer moro senere

Tommy: karet er en 17 liter AA Aquabox, med varmekolbe, fluval 1plus og diy reflektor pluss ekstra lampe. Har aldri lyktes med gressaktig plante men denne gangen skal det gå. Og går det så går jeg for mindre og mer delikate planter snart!
Syns dette ser bra ut
Hvis plantene blir for store, kan du jo 'trimme' dem litt.
Kjekk at du skrive hva du har brukt av ting.
To Stjernedanio og sebrasnegler er nå på plass...
Tilfeldig bekjentskap
© Chris Hatlem
Reklame for plussmedlemskap