Lage akvarium

jeg sitter og lurer på om jeg skal lage akvarium selv tenkte på runt 300 L.

jeg tenkte jeg skulle bruke tre til rammer og behandle dem. så legger jeg glasset i rammene og silikonerer så tre rammene er ikke i kontakt med vannet.

ettersom jeg vil behandle treværket som ramme er pga og få metta treverket for minimalt med beveglse i karret.

tenkte jeg skulle legge ut fremdrift her ettersom det skjer noe så tegninger og slik blir lakt ut her.

noen som har noe og tilføye så er det bare og spytte ut
Vanligvis så blir det uforholdsmessig dyrt å lage såpass små akvarier selv. Med mindre man har tilgang på billig glass i rette tykkelser, da...
Men en 300 liter er sannsynligvis mye billigere å kjøpe ferdig, dersom du må betale fullpris for glasset hos en glassmester.

Har du sjekket artikkelsamlingen her? Du finner flere artikler relatert til et slikt prosjekt der, bl.a. utregningsmetode for å finne ut hvilken glasstykkelse man må ha osv.
trenger ikke og bli så dyrt for jeg har tilgan på alt selv alt i fra glass til alt av utstyr. har eget verksted og er møbelsnekker

jeg får se hva jeg orker og begynne med men lysten er der hehe
Sett i gang:)
håper dette er noe du drar i gang, og lager en tråd her så vi kan følge med. altid gøy og se hvor mye flinke folk det er i norges land. lykke til mvh thomas
jepp jeg legger ut jeg vettu ettrsom det er fremsritt. blr brukende en god stund på dette prosjektet for skal ikke være noe som ikke holder mål heheh
John Henning Bruget
jeg tenkte jeg skulle bruke tre til rammer og behandle dem. så legger jeg glasset i rammene og silikonerer så tre rammene er ikke i kontakt med vannet. ettersom jeg vil behandle treværket som ramme er pga og få metta treverket for minimalt med beveglse i karret.

Jeg ville ikke ha brukt treramme til noe annet enn dekorasjon. Dvs at du limer ferdig akvarier som et vanlig rammeløst akvarie og montrer etterpå de tredetaljer du måtte ønske. Jeg ville da f eks limt toppramma utenpå glass slik at treet ikke kommer i kontakt med vannet i det hele tatt.
det er det jeg har tenkt til. var kanske lit dumt formulert i første innlegget
En møbelsnekker som lager akvarium med treramme! Jeg liker tanken!
Jeg har faktisk akvarie som er bygd på denne måten. fantastisk pent og ganske kreativt laget.
Spennende prosekt. Enig i at akvariet bør limes som helglass kar med sort silikon, så kan du sette på tredetaljer oppe og nede etterpå om du ønsker.

Anbefaler ikke å ha ramme på de vertikale hjørnene. Det er rett og slett ikke fint. Ville dessuten valgt en fin hard tresort til møbel, lyskasse osv. Noe annet enn furu ihvertfall.

Håper du poster bilder underveis
planen er at bilder skal bli posta ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap