Ønsker å "restarte" mitt akvarium!

Har hatt akvariumet mitt på 120 liter nå i litt over ett år, men ønsker nå å "restarte" det og skifte ut alt av inventar. Grusen skiftes ut med fin sand, of planter og røtter skal tilpasses fiskene jeg ønsker å beholde; Nemlig mine elskede 6 slørhaler og 7 maller. Skiferhuler har jeg allerede bestilt, men er det noen som har forslag til annet som passer til disse to typene fisk? Trenger jeg store tette planter eller små som gir bedre plass, og jeg vet jo at jeg bør ha masse huler og røtter for mallene osv. Om noen har bildeforslag hadde det vært topp!
med tanke på slørhalene din, ville jeg gått for planter de ikke prøver å spise; vallisneria-arter og crinum-arter.

Inne på profilen min vil du finne tre forskjellige oppsett fra to forskjellige kar. Kanskje noen ideer her?
Tusen takk! Crinumplanten vil jeg nok absolutt prøve, den så veldig stilig ut, og små busker av Vallisneria kan også være aktuelt om de ikke vokser så aaaalt for fort! Så på bildene dine, er litt samme stilen jeg har idag
slørhaler er kaldtvannsfisk å skal ha rundt 12-18 grader..
malle er tropisk fisk å skal ha rundt 25-27 grader.

Så den kombinasjonen er nu ikke helt bra da.
BimBim
slørhaler er kaldtvannsfisk å skal ha rundt 12-18 grader.. malle er tropisk fisk å skal ha rundt 25-27 grader. Så den kombinasjonen er nu ikke helt bra da.


Sitat fra fiskebasen:
Arten(her er det snakk om gullfisk/slørhale) er eurythermal, som betyr at den trives i mange forskjellige temperaturer, fra 10 grader til 35 grader, og kan overleve temperaturer fra 1 grad til 40 grader.
TRÅDEN AVSLUTTES
da jeg har fått mine svar takk til alle sammen.
Cosmo
TRÅDEN AVSLUTTES da jeg har fått mine svar ;) takk til alle sammen.


??

Det var da svært da

Det finnes da mange fler forslag der ute, enn de få du har fått til nå...
Ja, jeg vet det Men har hatt mange tråder oppe samtidig og har nok tatt en avgjørelse på å skaffe sommerfuglciklider eller de bolivianske av samme art Tenkte bare å avslutte noen av trådene..
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap