Noen steder de selger hvite kalksteiner med mye hull i bergen?

Tittelen sier det meste, jeg lurer på om det er noen steder de selger hvite kalksteiner med mye hull i Bergen?

Slik som det vedlagte bildet.
Jeg har vært rundt i noen butikker nå, men finner bare kalksteiner og lavasteiner uten noen hull, noe som er litt kjedelig da jeg skal lage et Malawi kar med mange huler
holdt på å si at det der så ut som døde "levende" stein,. har ikke sett slike på lange lange tider,.

men sjekk hos de enkelte nettbutikkene, eller få butikkene til å sjekke hos imazo eller lignende, de har kataloger hvor sånt skal stå i sortimanget
filathor
holdt på å si at det der så ut som døde "levende" stein,. har ikke sett slike på lange lange tider,. men sjekk hos de enkelte nettbutikkene, eller få butikkene til å sjekke hos imazo eller lignende, de har kataloger hvor sånt skal stå i sortimanget


Tja, de har vel sikkert noe på nett, men fraktkostnadene på tung stein er vel kanskje ikke det billigste?
Lavasteiner?
Jeg har et nytt spørsmål, men jeg starter ikke ny tråd siden dette spørsmålet og omhandler stein. Lavastein, vil det funke bra for et Malawi miljø? Gjør det vannet gromsete? Så nemlig på noen slike steiner i dag og når jeg tok på de kom det mye støv.
Mufcy
Jeg har et nytt spørsmål, men jeg starter ikke ny tråd siden dette spørsmålet og omhandler stein. Lavastein, vil det funke bra for et Malawi miljø? Gjør det vannet gromsete? Så nemlig på noen slike steiner i dag og når jeg tok på de kom det mye støv.


Eg har masse lavastein i karet mitt. Skylte dei først, men hadde ein stor stein som eg glemte å skylle + att eg hadde hamra litt på den på forhånd for å prøve å dele den, så det låg MASSE støv på den. Alt støvet bare "falt" på bunnen (virvla ikkje noko særlig ut i vatnet) og la igjen ein brunaktig farge. Men etter 2-3 dagar var dette heilt vekke. Og ikkje noko grums i det heile tatt. Så det funka heilt topp!!
Nesso
Eg har masse lavastein i karet mitt. Skylte dei først, men hadde ein stor stein som eg glemte å skylle + att eg hadde hamra litt på den på forhånd for å prøve å dele den, så det låg MASSE støv på den. Alt støvet bare "falt" på bunnen (virvla ikkje noko særlig ut i vatnet) og la igjen ein brunaktig farge. Men etter 2-3 dagar var dette heilt vekke. Og ikkje noko grums i det heile tatt. Så det funka heilt topp!!


Det høres bra ut, får prøve det ut jeg da
vil ikke anbefale lavastein (hvertfall ikke bare det), malawier som gnager på steinene kan sette fast tenna og miste de..
Har sett at dei har solgt kvite steinar med hull i på Midtun Zoo i Bergen. Men veit ikkje om dette er kalkstein...
midtund zoo på midtund. mulig de har på midtund zoo i åsane og. 60 kr kg
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap