120 liters prosjekt kalt "Tommys Red bee delight"

Hei!

Fikk endelig gjort om 120 literen til et red bee kar. Idag ble eg endelig ferdig men har ikke reker i enda. Må ha tålmodighet og la karet få kjøre inn først. Blir reker inni om 2-4 uker.

Har kalt prosjektet: "Tommys red bee delight"

Karet er buet 120 liter uten dekkglass. Har et T5 Arcadia 100 armatur som eg bruker 10 timer lys.

Planter som eg har brukt:

Bolbitis Heudelotii
Staurogyne Sp.
Pogostemon Helferi
Ferskavannstang
Riccia Fluitans (Gaffelmose)

Filtrering har eg ikke bestemt meg enda. Blir kanskje en innvedig pumpe..


Eg elsker å aquascape og kunne gjort mer av. [External Image]
Her er flere bilder som folk kan nyte.. Roten fikk eg av ei venninne, og plantene er fra Tropica.
Her er bilder av staurogyne planten som eg liker veldig, og førsteoppsett av karet.[External Image]
Mer romstering med steinene og plantet planter. Grønne fingrer.
Hat også fyllt på med vann.
Flotte steiner Tommy, blir spennende å se når det klarner og gror til litt!
Steinene er kule. Lava steiner som er perfekt for aquascape. De er lette også. Er inspirert av Takashi Amano og Oliver Knott. Aquascape mesterne.

Her er sluttproduktet.

Ble fornøyd over produktet. Skal oppdatere med red bee bilder når de kommer i boks.[External Image]
Er de der lavasteiner? Wow - da har du bedre utvalg enn meg ;D - de fleste lavasteinene jeg ser i butikkene rundt her, er mer eller mindre rødlige.

Er selv på utkikk etter stein til et egen prosjekt på 540 liter - og sliter med å finne det jeg vil ha.
Flotte greier! Flott rot og! Hva slags rot?
Mente ikke de vanlige røde lavasteinene som selges i dyrebutikken. Steinene er plukket langs jærstrendene og av lava. Muligens vulkanutbrudd :P
De steinene kan også fås kjøpt på Akvariereker.no som landskapssteiner/dekorskifer.
Dyrebutikkene har også bra utvalg med dekorsteiner som dragestener,dekorskifer,lavasteiner,pagodsteiner,forstenet tre etc..
Neon Bebop
Flotte greier! Flott rot og! Hva slags rot?


Takk! Redmor rot selvfølgelig..
Hm, den så så robust ut bare. Jeg skal sette opp et rent rekekar selv nå, så det er gøy å se.
Hei og takk for sist!

Ser veldig bra ut.. kjenner jeg begynner og få krampefakter når andre driver med aquascape.. skulle ønske det var mer plass og boltre seg på i heimen..

Ser fram til når rekene kommer i karet!

Kenneth
Håper du legger ut flere bilder,da jeg synes at dette du driver med er veldig bra.Om jeg skal kritisere litt må det være tapeten bak karet.
Men ellers er det supert,
Melder meg inn i "folkeaksjonen for mer eller mindre ensfargede bakgrunner i akvarier, f.eks svart filt".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap