3d bakgrunn til juwel vision 180 l

Jeg har veldig lyst på en 3D vegg når jeg snart nå skal kjøpe dette akvariet. Er det noen som har tips til hvor man kan kjøpe fine, og ikke alt for dyre vegger dette akvariet?

Jeg lurer også litt på om jeg må gå for utvendig filter/pumpe hvis jeg skal ha vegg? Eller funker det med innvendig også? Filteret må vel da stå foran veggen og ikke bak?
Har du sett på Back To Nature Slimline? Denne er pen og solid, bygger ikke så mye ut og tar dermed minimalt med plass i karet.

Edit:
det går fint å ha innvendig filter foran bakgrunnen og gjerne skjule denne bak planter, røtter etc. For et kar på 180 liter med litt belastning ville jeg valgt utvendig filter for å få god nok filtrering - det tar mindre plass i karet og ser også bedre ut.
Det er også mulig å lage filter bak bakgrunnen om man kjøper en bakgrunn som bygger ut litt, disse bakgrunnene er som regel endel dyrere og tar endel av dybden i karet. Søk i forumet så finner du både artikler og tråder om slike løsninger.
Sjekk salgsseksjonen her - ser det er et par bakgrunner der beregnet på 250-litere - disse kan evnt tilskjæres.
Går også an å bygge slimline bakgrunnen rundt den filterboksen som følger med Juwelakvariene, om du velger å beholde innvendig filter.


Jeg har slimline, den lyseste varianten. Du kan se bilder av den på profilen min. Jeg har juwel rio 240. Jeg har fjernet filterboksen, og har utvendig filter istedet.
he
Går også an å bygge slimline bakgrunnen rundt den filterboksen som følger med Juwelakvariene, om du velger å beholde innvendig filter. Jeg har slimline, den lyseste varianten. Du kan se bilder av den på profilen min. Jeg har juwel rio 240. Jeg har fjernet filterboksen, og har utvendig filter istedet.


Det så veldig bra ut! Tror jeg også ville valgt å gå for utvendig filter. Hva slags type har du som utvendig filter? Fornøyd?

Hva er prisen på utvendig filter?

Skjuler du filteret inni skapet under akvariet?
Back to nature 92 x 40 cm?
[QUOTE=MariaT]Har du sett på Back To Nature Slimline? Denne er pen og solid, bygger ikke så mye ut og tar dermed minimalt med plass i karet.

Kan disse kuttes og limes sammen med akvariesilikon?
Du må kutte dem til, og lime dem fast til akvariet med akvariesilikon.

Akvarie ditt er litt under 100 cm langt. Da trenger du 2 50 plater, som er 50 i høyden.. (Dersom du fjerner innvendig filter + boks.

Jeg har 50 i høyden på min, du må sikker kutte litt i høyden på dine, men 50 er vel det laveste de har. Jeg


Se de forskjellige BTN slimline:
http://www.backtonature.se/english/slimline.html

Hvordan man monterer:
http://www.backtonature.se/english/montera_slimline.html
Liker den!
RubenN
http://www.zoobua.no/divutstyr.php :)


Det må jo gå an å kunne kutte denne også til.

Det virker ikke som om det finnes noen som passer akkurat :p

Jeg sendte mail dit, men har ikke fått noe svar enda.
Ja, må bare frem med stikksaga, så ordner du det i en fei Tror du skal lete lenge for å få tak i en som passer helt, uten tilpassing. Bare jeg som var så heldig å kjøpe en ut fra øyemål, som passa hundre prosent. Er det som er kjekt med "standard"-størrelser
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap