Kan man bruke plastikkplante

Inaktiv bruker
Kan man bruke plastikkplante i akvarium? Sånn man bruker å ha i stua. Jeg kommer meg ikke til byen for å kjøpe akvariumsplante så jeg lurte på om dere kunne gi meg råd om man kunne putte en plastikkplante evt en vanlig stueplante. Jeg har guppyyngler å jeg har ikke fødebur. Hva ska jeg gjøre?
Btw: så har de en pyntekrukke de gjemmer seg under
Så fremst denne plastikkplanten ikke avgir noe farlige stoffer så KAN du jo ha den i akvariet, PP/PE plast bør være sikkert. Men ikke noe jeg tørr gå go for.

nå forteller du lite om hvor stort akvariet ditt er å hvilke andre fisk du har, men har du noen gjømmeplasser etc. er det alltids yngel som vil klare seg fint.

Inaktiv bruker
Stigd2
Så fremst denne plastikkplanten ikke avgir noe farlige stoffer så KAN du jo ha den i akvariet, PP/PE plast bør være sikkert. Men ikke noe jeg tørr gå go for. nå forteller du lite om hvor stort akvariet ditt er å hvilke andre fisk du har, men har du noen gjømmeplasser etc. er det alltids yngel som vil klare seg fint.

Jeg har jo endel gjemmeplasser, akvariummet er 28 L og det bor guppyer, algeeter og gullfisk.
Inaktiv bruker
nå skal ikke jeg blande meg inn i noe, men selger ikke di fleste dyrebutikker plastik planter til å ha i akvariene?
Er disse da trygge å ha i akvariet?
akva34
nå skal ikke jeg blande meg inn i noe, men selger ikke di fleste dyrebutikker plastik planter til å ha i akvariene?

Jo, det selger de, men poenget til trådstarter var jo at hun ikke kom seg til noen zoobutikk akkurat nå, og lurte på om hun kunne bruke noe annet istedenfor inntil da...

Inaktiv bruker
nei, nei, det var ikke det jeg mente.
Jeg lurte på om plastik plantene di selger i dyrebutikken er trygge å ha i akvarie.
siden stig2 nevnte det med PP og sånt begynte jeg bare å lure.
jojo det er klart, men disse plantene dem selger i dyrebutikk er jo lagt for nettop dette formålet, så dem er jo selfølgelig trygge å ha i akvariet.

men sjangsen for at det er noe farlig plast uansett tror jeg er liten.
Nå er det ikke alt i dyrebutikken jeg ville satset på å kjøpe egentlig...
Ikke når du har slike som vi har der vi bor. Sitat:

- Meg:" hvordan er det med denne da? *peke på kampfisk* hvem går den bra sammen med?
- Damen i kassa:"Joda, denne er veldig sosial. Denne kan du nok ha en flokk av, null problem. De med langt slør er jo finest, skal du ha et par av dem?"

Inaktiv bruker
Sparesset
Nå er det ikke alt i dyrebutikken jeg ville satset på å kjøpe egentlig... Ikke når du har slike som vi har der vi bor. Sitat: - Meg:" hvordan er det med denne da? *peke på kampfisk* hvem går den bra sammen med? - Damen i kassa:"Joda, denne er veldig sosial. Denne kan du nok ha en flokk av, null problem. De med langt slør er jo finest, skal du ha et par av dem?"


Oi :o
Sparesset
Nå er det ikke alt i dyrebutikken jeg ville satset på å kjøpe egentlig... Ikke når du har slike som vi har der vi bor. Sitat: - Meg:" hvordan er det med denne da? *peke på kampfisk* hvem går den bra sammen med? - Damen i kassa:"Joda, denne er veldig sosial. Denne kan du nok ha en flokk av, null problem. De med langt slør er jo finest, skal du ha et par av dem?"


ÆÆÆ!

serr?
Til mitt forsvar var jeg bare 11, og viste nada om kampfisk-hanner.
Selv om jeg stusset litt over hvorfor det het "kampfisk".

Men poenget var, selv om kassadamen sier "jada, fine planten. Kjøpe mange av denne, så blir det bra!" bør du nok bruke sånne forum som dette for å dobbeltsjekke Er ikke alle som burde stå i butikk i det hele tatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap