- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Min nye 125 liter er oppe og går..
Min nye 125 liter er oppe og går..
Hei
Jeg har innredet og fått fisk i min nye 125 liter.
Det er fortsatt et par ting som skal gjøres før jeg helt ferdig, men føler jeg er godt på vei.
Kom gjerne med forslag og tips og ris og ros..
Det er et 125 liters møbel akvariet med heldekkende armatur med to lysrør som er kjøpt nytt.
Fluval 3 plus innvendig filter.
Tok kickstart med filterguffe fra et akvarie på ca 350liter som hadde vært oppe og gått en god stund etter hva jeg forstod. Tømte guffa i karet og lot pumpe "filtrere" reint vannet for så og bruke slamsugeren på det som la seg på bunn.
Så lot jeg det gå i noen dager før jeg kjøpte de første fiskene.
Nå har jeg følgende fisker i akvarie:
4stk scalare, er klar over att disse blir for store for dette karet så disse skal overføres til et større kar når de er blitt større.
2stk gullgurami (mener det er en hunn og en hann da den ene ryggfinnen er spissere og den andre rundere)
2stk rubinguramier (samme som nevnt ovenfor)
5 Siamesiske algespisere
1 ancistrus.
Har 4 planter, en rot og grus i bunnen.
Vannverdiene er følgende etter att det har vært oppe og gått i ca 2 uker
Nitritt = 0
Ph = ca 7
Gh = ca 6
Vanntempratur er ca 24, mulig noe i overkant.
For mer info se utfyllende i min profil.
Fremtidsplaner: Flere planter, muligens en rot til. Vil ha flere fisk i bunn siktet når skalarene skal overføres men dette begrenser seg da jeg har grus. Føler den er litt i groveste laget til feks corydoras.
Jeg har innredet og fått fisk i min nye 125 liter.
Det er fortsatt et par ting som skal gjøres før jeg helt ferdig, men føler jeg er godt på vei.
Kom gjerne med forslag og tips og ris og ros..
Det er et 125 liters møbel akvariet med heldekkende armatur med to lysrør som er kjøpt nytt.
Fluval 3 plus innvendig filter.
Tok kickstart med filterguffe fra et akvarie på ca 350liter som hadde vært oppe og gått en god stund etter hva jeg forstod. Tømte guffa i karet og lot pumpe "filtrere" reint vannet for så og bruke slamsugeren på det som la seg på bunn.
Så lot jeg det gå i noen dager før jeg kjøpte de første fiskene.
Nå har jeg følgende fisker i akvarie:
4stk scalare, er klar over att disse blir for store for dette karet så disse skal overføres til et større kar når de er blitt større.
2stk gullgurami (mener det er en hunn og en hann da den ene ryggfinnen er spissere og den andre rundere)
2stk rubinguramier (samme som nevnt ovenfor)
5 Siamesiske algespisere
1 ancistrus.
Har 4 planter, en rot og grus i bunnen.
Vannverdiene er følgende etter att det har vært oppe og gått i ca 2 uker
Nitritt = 0
Ph = ca 7
Gh = ca 6
Vanntempratur er ca 24, mulig noe i overkant.
For mer info se utfyllende i min profil.
Fremtidsplaner: Flere planter, muligens en rot til. Vil ha flere fisk i bunn siktet når skalarene skal overføres men dette begrenser seg da jeg har grus. Føler den er litt i groveste laget til feks corydoras.
Postet 12.05.10 kl 21:12
Postet 12.05.10 kl 21:49
Postet 12.05.10 kl 21:53
Postet 12.05.10 kl 22:28
Postet 12.05.10 kl 22:30
Endret: 12.05.10 kl 22:33
Postet 12.07.10 kl 17:59
Inaktiv bruker
dette akvariet ditt er kejmpe fint jeg følger denne tråden
Postet 12.07.10 kl 18:19
Postet 03.09.10 kl 21:26