Hvordan skille to forskjellige sand typer.

Jeg skal plante noen planter i ett kar med fin rådasand.. Greien er bare at der plantene skal stå må jeg jo ha litt grovere sand så røttene kan få slå skikkelig rot å ikke råtne.. Tenkte liksom da og skille sanden fraden andre sanden med med skifer stein. men har ikke funnet noen steder der de selger tynne fine skifer enda.. Kom over en sånn gressmatte kantbånd i plast. Lurte på .vet noen om dette kan brukes? eller er det noen som har ett annet tips på hvordan jeg kan få gjort dette? Jeg vill nemlig ha den fine rådasanden siden jeg har masse corydoras som koser seg oppi der..

tips taes i mot med takk
Det vil nok ikke fungere. Sand renner over i hverandre og rotes sammen, uansett. Over tid vil alt bare ha blandet seg.

Vet ikke hvilken sand du mener er for fin til at plantene kan få feste eller slå røtter i? Jeg bruker fin sand selv, men kan ikke si jeg merker noe problemer med hensyn til det.
Jeg har fin rådasand. (tror det er det den heter.. Tror du plantene vil klare å overleve i den? ingenting hadde vært bedre en det da. Siden jeg vil jo det beste for corydorasene mine..
Jeg har biltemasand grov type, og hos meg vokser plantene mye bedre nå enn når de stod i grus. Tyder ikke mye på råtne røtter!
Steike.. Kanskje jeg bare skal droppe hele sanden.. (grusen) Å plante planter rett i den fine sanden.. har jo sand sneiler å det hjelper nok litt på "pustingen" Vet ikke jeg hvorfor jeg har tenkt å ha to typer sand om jeg ikke trenger det.. Innbilte meg at den fine sanden ville bli for tett for rotsystemet til planten jeg.. mulig jeg tar feil.. Å ingenting er jo bedre en det..
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap