Honeycomb-stein. er det noen som har denne som kan dele erfaring?

Nå holder jeg på å lage nytt oppsett i 180literen min, og sliter med å finne steiner jeg vil ha.
Det skal være et Asia-elvebiotop.
Fant ut at imazo har inne noe som heter honeycomb som ser ut som dekorskifer, men er usikker på om det er det samme. Er det noen her inne som har denne steinen og som har bilder av disse så jeg kan se litt på de. Er vanskelig å bestille stein basert på bare et bilde..

Hvis dere vet om noen andre steiner som ville passet i et elvebiotop, så er jeg åpen for ideer
Med tanke på at "Honeycomb" betyr bikube" eller bikubemønster, så....vel, dropp sånn kunstig formet stein Den høres ikke særlig naturlig ut!
I en elv er det ingen stein som har sånne former, alt er avslepet, avrundet og glatt. Ofte er mesteparten av steinene også samme type, med tanke på farge og struktur.

Det beste er (foruten å gå en tur i naturen og se etter i elver) å bruke internett flittig. Ved hjelp av Google finner du masse bilder som gir inspirasjon videre.
Som denne bilde-listen hos Google ved søk på "aquascaping asia biotop".

Her er for eksempel en liste over akvarieplanter (m/bilder) man kan bruke til et asiatisk biotop-oppsett, der det er viktig at både fisk og planter er fra riktig verdensdel Skal man med rette kunne kalle det biotop, er det ingen unntak

Har hatt Asia-biotop lenge, men nå tenkte jeg å gå fra et mer stillestående vann, til elvebiotop.
Det har vært utrolig vanskelig å bestemme seg for hvilke stein som blir mest naturlig. De fleste filmer jeg har sett viser store mørke kantede steiner, og mudder/sandbunn. Har vært i skogen i dag og plukket med meg ca. 18kg stein, som jeg har spylt av og satt ute, for nå ble det litt seint.. skal se om jeg ikke blir å bruke noen.

Nå har jeg sett litt rundt på de andre akvariene rundt her på forumet, og fallt veldig for forsteina tre/fossilt tre. Trur dette blir mer røft, pluss at de ikke blir så mørke. Fargen er også veldig lik de steinene som jeg plukket i dag.

Dekorasjonsskifer var egentlig førstevalget mitt, men akvariereker.no er visst fri for dette nå. Tenkte å ringe han i morgen å høre om han skal få inn mer.

Må jo takke for linkene Mona. Fant utrolig mye inspirasjon der. Så at det var mange som hadde brukt samme farge på steinene som de jeg har vært å plukket
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap