Bunnsubstrat kakadueciklide

Vi skal kjøpe 3 kakadueciklider. I karet er det nå veldig fin grus, den fineste som var å finne på dyrebutikkene.

I karet er det også ancistrus, corydoras og glødebåndstetra.

Må vi bytte til sand i karet? I så fall, hvordan foregår det?
Ja, du må bytte til sand. Definitivt.

Det står mange tråder om temaet "Hvordan bytte til sand" her på forumet, for mange har spurt om akkurat det samme. Søk, og du skal finne
Her søkte jeg f.eks. på BYTTE TIL SAND, og du kan se på overskriftene hvilke du kan lese.
mona o
Ja, du må bytte til sand. Definitivt. Det står mange tråder om temaet "Hvordan bytte til sand" her på forumet, for mange har spurt om akkurat det samme. Søk, og du skal finne ;) Her søkte jeg f.eks. på[URLBLOCK1], og du kan se på overskriftene hvilke du kan lese.


Huff da.

Er biltemasand bra? Synes jeg har lest at noen bruker det. Hva heter den sanden man skal se etter hos biltema, og har alle varehusene den typen inne?
Biltema-sanden har jeg selv og den er kjempebra
Varenummer 175425, såkalt "grovkornet sand".

Pass på å ikke ta feil, den andre er for finkornet og blir bare en kompakt "kake" under vann.

Jeg vet ikke om alle varehus har den inne for jeg jobber ikke der Men om ditt lokale varehus ikke har den, så ber du dem bare bestille for deg. De må jo kunne bestille hva som helst inn av Biltemas eget sortiment.
mona o
Biltema-sanden har jeg selv og den er kjempebra :-) [URLBLOCK1] Pass på å ikke ta feil, den andre er for finkornet og blir bare en kompakt "kake" under vann. Jeg vet ikke om alle varehus har den inne for jeg jobber ikke der ;) Men om ditt lokale varehus ikke har den, så ber du dem bare bestille for deg. De må jo kunne bestille hva som helst inn av Biltemas eget sortiment.


Okei, takk for hjelpen. Da må jeg sende bestemor på oppdrag

Edit: Hvor mye sand trengs i et rektangulært 85 liters akvarium?

Velg 175425 og legg til antallet i "innkjøpsliste" , så gå til lista og velg varehus. Da får du se om de har den inne.
Pass på att sekken er merket dette varenummeret, de ligger ofte blandet, og gjerne sammen med Olivinsanden , som du absolutt må styre unna (=død fisk)
EvaA
Edit: Hvor mye sand trengs i et rektangulært 85 liters akvarium?

Du klarer deg lenge med å kjøpe en sekk. Jeg har vel brukt nesten en sekk på 98 liters karene mine, for det ble litt for tjukt lag med hele sekken.
Sekkene er på 17 kg, tror jeg. Så en holder lenge til 85 liter, da har du mer til overs. Det kan du jo bruke til å strø på veien utenfor huset til vinteren
Tusen takk begge to for svar! Bestemor nekter å bytte bunnsubstrat, så vi må nok finne en annen fisk. Skikkelig dumt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap