Hvor kan jeg få kjøpt

Hei,

Hvor kan jeg få kjøpt "dekorasjons-skifer?" helst i østfoldområdet.

Jeg trenger noen kilo av den typen her http://akvariereker.no/ds_product_info.php/cPath/26/products_id/113 men problemet er at det ikke er på lager og dem vet heller ikke om dem får inn mer

Jeg kan også bruke en annen type stein som ligner og egner seg like bra i akvariet.

Er glad for alle tips.

Du kan kjøpe det her: http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=865

Det er på Kløfta, vet ikke hvor langt det er unna Østfold
Fant ikke noe nærmere
Tarjei Aasen
du kan kjøpe på akvariereker.no


Les innlegget hennes en gang til....

"..men problemet er at det ikke er på lager og dem vet heller ikke om dem får inn mer..."
Det ser ut til at jeg fortsatt må fomle litt i mørket på egenhånd, men takker uansett for alle velmente råd og forslag.


Skifer burde mange firmaer ha. F.eks. hagelandskapsarkitekter og steinleggere, den slags firma, har sikker noe avkapp og rester av skifer liggende. Kanskje får du det veldig billig, eller til og med gratis?

Det kan også hende det finnes skifer i lokalmiljøet, ute i naturen, der du bor. Har du fartet litt rundt og sjekket, eller spurt deg for om noen vet om naturlige forekomster av skifer?

Husker at jeg var nedi høgget her og samlet skifer til å lage mallehuler av da de drev og sprengte ut et nytt boligfelt i skauen her i 2007. Eller, jeg ventet til de var ferdige med å sprenge da, hehe :p
Da de planerte ut plassen med bulldozere, dukket det opp masse skiferbiter blant sprengmassene.

Kjenner du noen som har bodd lenge i området? Spør om de vet om naturlige forekomster av skifer noe sted
Vanlig skifer er nok ikke så stort problem å få tak på, men det jeg i utgangspunktet er ute etter er skifer som ligner på små fjellformasjoner, jeg har sett noe lignende her på forumet før og da var det noen som mente det ble kalt dragestener eller noe sånt.

jeg kunne sikker ha lasta inn bilde men det er vel strenge regler for det siden det ikke er jeg som har tatt bildene.

Denne skiferen blir på siden akvariereker kalt for Dekorasjon skifer og det ligger bilder der, men dem har ikke anelse om når det kan komme inn, eller om dem klarer å skaffe i det hele tatt.

Legger inn et bilde, dog noe dårlig, av mine dekorskiferstein kjøpt fra akvariereker.
Slik at folk kan se hva slags stein det er snakk om
Aha, den typen skifer ja. Jeg har sett dem i en engelsk nettbutikk.
AquaEssentials.co.uk har et godt utvalg av dekorasjonsstein.

De selger dragon stone pr kilo (du legger inn hvor mange kg du ønsker), eller dragon stone i 5 kilos pk og 10 kilos pakker her.

PS! Kjøper du 5 kg, får du det under 200 kroners importgrensen til tollvesenet, og du betaler ikke noe momsavgifter e.l. Kun porto til de som selger det kommer i tillegg. Ifølge tollvesenets omregningskurser (som posten bruker når de skal kalkulere en vares verdi og beregne evt moms) ligger dagens kurs på et britisk pund på kr 9,59. Kursene forandrer seg litt fra uke til uke, så sjekk innom hver gang du skal bestille noe fra utlandet.

Det vil si at 5 kilos pakken med dragestein pr i dag vil koste deg 155 kroner (med dagens kurs).

PS!
Jeg sjekket litt nærmere i nettbutikken. Det går ikke an å bestille kun 1 fem-kilos pakke stein, merkelig nok. Det står tallet to der automatisk, og det lar seg ikke endre på.
Du kan forsøke å bestille enkeltkilo istedet (link ovenfor)
Tunderbrd og Mona, takker! det er slik stein jeg er ute etter.

Tilfeldig bekjentskap
© Academy of Science in Philadelphia
Reklame for plussmedlemskap