Hjemmelaget bakgrunn av issopor.

Inaktiv bruker
startet i går med bygging av bakgrunn til mitt 500 liters abbor akvarium, og er nå i full gang.
startet først med å tilpasse issoporen etter akvariet, og etterpå begynte jeg å tegne det mine tanker var da.

issoporen måtte være i 2 deler, så startet å skjære former på den minste delen.

tanken var en bakgrunn med mye rund stein, med veldig svare inhulninger i steinene, og sprekker og huler dyra kan gjemme seg i.

kjæresten startet også å bygge litt, kom med ideer om steiner som kunne stå litt rundt i akvariet i tillegg til bakgrunnen, så hun startet litt på det også.
legger inn et bilde av det samtidig, hva syntes dere?
kom gjerne med innspill om hva jeg burde gjøre videre osv, er helt grønn på bakgrunner, men har lest endel.
kom også med ideer om hva som burde endres på, altså, si hva dere mener

beklager for dårlig kvalitet på bildene forresten.
Spennende prosjekt:)
bare av ren nyskjerrighet...er det vanlig isopor du bruker? Eller er det no spesial greier? Hva farger man isoporen med? Som ikke avgir farlig stoffer i vannet? Fikk lyst til å lage selv:p
Inaktiv bruker
det er vanlig issopor ja best å bruke styrofoam tror jeg, for dem smuler ikke så du har issoporkuler overalt i huset etterpå..
men var ikke mer igjen der jeg hentet det.
hva man farger issoporen spørs litt, jeg er mest opplyst om bruk av sement, legge flere lag med det, for så å spyle akvariet en god stund, sette det inn i akvariet og teste ph etter et døgn eller 2.
siden sement øker ph veldig mye i starten.

men går også ann å bruke akrylmaling og andre typer maling osv, men jeg går for det rimeligste, siden jeg er blakk som søren fra før av
Blir gøy å se det ferdige resultatet

Fiskemilla: Her finner du 71 innlegg på forumet som handler om å lage bakgrunn av isopor. Her finner du tre artikler her på forumet som omhandler samme tema
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap