Endelig 400-liter - men hva nå?

Hei alle sammen! Jeg er en akvarist med 3 akvarier fra før, som nylig har mottatt et 400-liters kar jeg skal "passe på" for en venn i x-antall år. Det betyr at jeg skal gjøre underverker med det. Det er i alle fall planen. jeg har litt erfaring med lavbudsjett aquascaping i 17 og 60-litere, og vil ta med meg de erfaringene over i dette karet.

Det jeg ser for meg er en glosso eller HC-"plen" over et landskap med steiner og blå eller svart bakgrunn. Deretter skal det komme en ENORM stim med Blå neontetra ( http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9103 )
I karet jeg har nå er det en stein-bakgrunn i 3d og et lystopp som virker litt lavbudsjett med 2 stk 150 cm. t-5-rør. Jeg kommer til å måtte oppgradere dette og få inn noe co2 på et eller annet vis...

Tips?

Kan gjerne få vekk hele toppen og kjøpe noe nytt - men hva? Og ja - på studentøkonomi... Vil dog ikke bygge selv. Hvilken nettbutikk i norge har best priser? CO2-sett eller annet? Vad tycks?
For å få en fin HC cuba plen, så bør du vurdere å vokse den frem uten vann.
Iallefall det som anbefales her. Og bruke gjødsel i grusen.
CO2 vet jeg ikke noe om dessverre, men jeg handler for the meste hos webzoo.net. Tror dem kan lage et CO2 sett til deg hvis du sender dem en mail.
Tilfeldig bekjentskap
© Silje
Reklame for plussmedlemskap