Tips til bakgrunn og filter juwel rio 400

har gått til anskaffelse av et Juwel rio 400
og trenger tips til bakgrunn,, har sett litt på Juwels stone Lime , eller Juwel Cliff Light Noen som har erfaring med disse..?

vurderer i samme slengen og ta bort det originale filtret som sitter der.. og kjøre med et utvendig + et innvendig, slik som jeg idag gjør på mitt 200l

Hvorfor ta bort filteret? Det filteret er vel et av de beste innvendige filterne som finnes...
Ja, men innvendige filtere er vel egentlig ikke de beste filtra som er... Også tar det masse plass da.
Jo, men trådstarter tenker på å fjerne Juwelfilteret for så å sette inn innvendig filter.....
det stemmer som Jan Eirik sier.. tenker og ta bort filterboksen som sitter der og bare ha en innvendig for å ta bunnslam/partikler i vannet, og for sirkulasjonen sin del, da dem er noe lettere og ta ut og rengjøre.

til filtrering av vannet har jeg en eheim 2224 + en jebo 838 , så filtrering burde holde. planen er etter vært og bytte dem du med en Fluval FX-5.

hoved spørsmålet er hvordan man skulle gjøre det med innløp og utløp til det utvendige filtret.. da, jeg ikke vill ha noe bakgrunn som dette kan skjules bak.

har idag btn amazonas i mitt 200l.. og er langt fra fornøyd.. fisk som havner bak bakgrunnen.. mye dritt som samler seg der bak osv..

derfor tror jeg at jeg vill ha en bakgrunn som limes fast i bakglasset.. så slipper man det problemet..

men alle tips motaes med stor takk

har forresten funnet noen bakgrunner fra RockZolid,, men det virker ikke som det er noe forhandler i norge..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap