Hvordan innrede et 60l ?

Har dere noen tips til hvordan jeg skal innrede et 60l akvarie?
Det er jo nokså lite, men er det noe jeg kan lage selv eller noe?
Kom med tips
Ja, og hvordan få det fargerikt oppi akvariet, jeg ser føre meg lyse farger, blå, rød, ja i mange slag..
Plussmedlem
Jeg vil anbefale deg et naturlig design, uten sånne fake-gjenstander. Et akvarium er absolutt mye mer fint naturlig, syntes jeg, da

Her kan det hende du finner noen tips :)
Hvis du går inn på "Akvarium"-fanen og ser på medlemsakvariene, får du et søkevalg. Søk på 50-60 liter (54-litereren her har samme mål som nyinnkjøpt 60-liter, merkelig nok), og hvis du vet omtrent hva du vil bruke det til kan søket begrenses med type. Fryktelig mye både rart og fint å se. Kanskje du får noen ideer da?

Det er plass til fisk og reker med flotte farger i et lite kar, så hvis du velger å holde akvariet sånn passe dempet, vil jo fisken synes bedre. I et så lite kar er lyset brukbart hele veien til bunns, og det finnes planter med rødlig farge som ikke vokser ut av karet. Går jo an å legge mye rart og fargerikt som bakgrunn, prøv deg for eksempel fram med maling på gråpapir. Eller hva som helst annet, URL=http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=17173]dette[/URL] akvariet er dobbelt så stort som ditt, og innvendig bakgrunn vil kanskje ruve i så lite vann, men ideen blir jo ikke dårligere av den grunn?

Selv stopler jeg maling rett på glasset utenpå med natursvamp, er klinete på hendene fordi jeg holder på med andre forsøk på å få til et karantenekar. Karene inneholder ikke stort annet enn en så stor rot jeg får plass til festet med sugekopp på bakglasset, dekorert med mose og bregner. Noen hurtigvoksende planter i lys sand, og så er man i gang. Fire-fem uker fra nå er det plass til ny fisk i karantene!

Det festlige med ting på sugekopp er at det er så himla enkelt å ominnrede, for man lærer jo en masse underveis. Eller snubler over en helt perfekt stein man kan sette inn isteden. Eller akkurat den planten som passer. Moro!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap