Styrofoam-bakgrunn-tips?

Jeg tenkte å lage bakgrunn/etasjer/huler av styrofoam., og jeg har lest mye forskjellig ang hva man kan dekorere med..

Er veldig forkjellig hvilken type maling folk sier er giftig/ikke giftig, og jeg blir veldig forvirret i all informasjonen.

Jeg så en DIY-bakgrunn av styrofoam og sement, og det så veldig lekkert ut. Jeg har ingen erfaring med sement i det hele tatt, og må jeg ha no mer enn bare sementpulver og vann klæsjet utover styrofoamen? Vil det sitte fast på styrofoam? Må jeg ha en slags forsegling utenpå sementen?

Hva med maling? Hvilken type maling kan jeg bruke? Hva skal det forsegles med?

Håper noen har litt svar å komme med, hadde satt veldig pris på det
Da har jeg iallefall fått skaffet styrofoamen, skal bli spennende å begynne å kutte til.

Er fortsatt veldig giret på å bruke sement som dekorasjon, få det til å se ut litt "berg-vegg".

Noen som vet hvilken type sement jeg må bruke? Må jeg ha andre ting enn bare sementpulveret og vann? Er sement giftig, sånn at jeg må bruke epoxy utenpå?

Hei

Alltid spennende med nye prosjekter
Man sparer kanskje ikke så veldig mye penger..men for meg var ikke det poenget..jeg ville ha noe jeg hadde laget selv, noe unikt
Du kan jo ta en titt på mitt bakgrunns-prosjekt, jeg brukte ikke sement da..men synes det ble ganske ok uansett

Lykke til og husk bilder underveis

Tin-Tin
Tusen takk for respons Tin-Tin


Var nok ikke pengesparing jeg tenkte på jeg heller da jeg fikk ideen til prosjektet, jeg ville bare ha noe eget og unikt.

Sjekket ut DIY-tråden din, og jeg må si at det ble VELDIG pent, good job!

Selv om ikke penger var d største problemet, så hadde jeg tenkt å prøve det jeg kunne for å unngå dyyyr epoxy. Derfor havnet jeg på sement.

Så vidt jeg har forstått så vil ikke sement avgi no stor mengde giftstoffer, annet enn å øke ph til himmels. noe som kan løses med utallige vannbytter. (selvølgelig uten fisk i). Derfor vil jeg heller ikke trenge forsegling på det...

Gjerne rett meg noen om jeg tar feil, har litt "giftstoff-panikk".

jeg brukte fliselim,både mørk og lys type. fåes på biltema. men hvis du bruker sementbaserte stoff til å dekke med, legg på tjukke lag. ancistrusene mine har snart gnagd vekk alt. hehe
Hva med å silikonere fast tynne biter av skifer? Har prøvd det i liten skala selv, og synes faktisk det ble ganske tøft.
fliselim assa?

Er ikke det stappet med merkelige stoffer som kan lekke ut i vannet?

Mener å huske en forumpost der noen spurte om de kunne bruke det istede for akvariesilikon, men giftstoffer var en tydelig grunn til å la vær. Var ikke denne jeg tenkte på, men den ligner. (se innlegg nr6)

Hadde tenkt å prøve å unngå epoxy da dette koster svin, pluss som det poengteres her, så er det bare et bittelite hull i epoxyen som skal til før giftstoffene flyter fritt i karret.
sissimor
Hva med å silikonere fast tynne biter av skifer? Har prøvd det i liten skala selv, og synes faktisk det ble ganske tøft.


God ide, og det var faktisk min første ide også. Helt til jeg fant denne videoen og ble veldig inspirert.

Blir nok selvfølgelig ikke like bra som denne, men jeg vil gjerne prøve å få til samme "looken"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap