- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Forferdelig ,kjedelig akvarium
Forferdelig ,kjedelig akvarium
Postet 06.11.10 kl 13:34
Postet 06.11.10 kl 13:46
Postet 06.11.10 kl 13:55
..elleeeer... ;
Titt rundt på akvarium her inne på forumet, og hent inspirasjon!
dette må være det fineste akvariumet jeg har sett, jeg hentet mye av inspirasjonen min derfra.
Ellers så er kanskje dette mer gyppy-vennlig.
Har du grønne fingre kan du jo også prøve deg på noe lignende dette! :)
Søk rundt du!
Titt rundt på akvarium her inne på forumet, og hent inspirasjon!
dette må være det fineste akvariumet jeg har sett, jeg hentet mye av inspirasjonen min derfra.
Ellers så er kanskje dette mer gyppy-vennlig.
Har du grønne fingre kan du jo også prøve deg på noe lignende dette! :)
Søk rundt du!
Postet 06.11.10 kl 14:06
Endret: 06.11.10 kl 14:07
Postet 06.11.10 kl 14:42
Har du bilde av karet ditt? det er sikkert ikke så ille, men som nevnt, kan det hjelpe med flere røtter og planter. Noen forgrunnsplanter, som blir heldekkende, kanskje noen røde, mørkegrønne og lysere grønne planter i forskjellige lengder.
Kanskje noen steiner som gir litt liv. Litt vanskelig, siden jeg ikke har sett karet ditt.
Slikt gress som er vist i linken, er ikke så vanskelig å holde ren. Jeg slamsuger sjelden/aldri. Kun i 120 literen. Men slike kar trenger bra oppfølging på luking etc.
Kanskje noen steiner som gir litt liv. Litt vanskelig, siden jeg ikke har sett karet ditt.
Slikt gress som er vist i linken, er ikke så vanskelig å holde ren. Jeg slamsuger sjelden/aldri. Kun i 120 literen. Men slike kar trenger bra oppfølging på luking etc.
Postet 06.11.10 kl 15:46
Postet 06.11.10 kl 15:55
Postet 06.11.10 kl 18:13
Kanskje det ser kjedelig ut enda , men planter vokser og sprer seg.
Dessuten finnes det masse å pynte med i butikken... ta en titt å la deg inspirere:o)
Jeg liker best "naturlige" landskap best :o)
Bilde 1 og 2 er to av akvariene som har stått en stund.
Blide 3 er helt nytt og ser litt kjedelig ut kanskje, men håper det blir bra etterhvert.
Dessuten finnes det masse å pynte med i butikken... ta en titt å la deg inspirere:o)
Jeg liker best "naturlige" landskap best :o)
Bilde 1 og 2 er to av akvariene som har stått en stund.
Blide 3 er helt nytt og ser litt kjedelig ut kanskje, men håper det blir bra etterhvert.
Postet 06.11.10 kl 18:55
Har selv gress i karene mine. Og nei, gresset er ikke vanskelig å holde rent :o)
Det jeg gjør er at jeg først slamsuger med heverten som den er, bare rister forsiktig nedi gresset. Så tar jeg en ny omgang med bare den tynne slangen, uten noen form for tupp. Denne går litt dypere nedi gresset. Ikke noe stress
Jeg vil anbefale litt tykkere med planter bak i akvariet ditt, så litt lavere planter foran. Hva med noen huler i form av røtter eller noe, som kanskje er litt store?
Fant litt mer herlig inspirasjon... Kreativt! :o
her, her, her og her.
Det jeg gjør er at jeg først slamsuger med heverten som den er, bare rister forsiktig nedi gresset. Så tar jeg en ny omgang med bare den tynne slangen, uten noen form for tupp. Denne går litt dypere nedi gresset. Ikke noe stress
Jeg vil anbefale litt tykkere med planter bak i akvariet ditt, så litt lavere planter foran. Hva med noen huler i form av røtter eller noe, som kanskje er litt store?
Fant litt mer herlig inspirasjon... Kreativt! :o
her, her, her og her.
Postet 06.11.10 kl 20:52
Endret: 06.11.10 kl 21:04
SparessetHar selv gress i karene mine. Og nei, gresset er ikke vanskelig å holde rent :o) Det jeg gjør er at jeg først slamsuger med heverten som den er, bare rister forsiktig nedi gresset. Så tar jeg en ny omgang med bare den tynne slangen, uten noen form for tupp. Denne går litt dypere nedi gresset. Ikke noe stress :) Jeg vil anbefale litt tykkere med planter bak i akvariet ditt, så litt lavere planter foran. Hva med noen huler i form av røtter eller noe, som kanskje er litt store? Fant litt mer herlig inspirasjon... Kreativt! :o [URLBLOCK1], [URLBLOCK2], [URLBLOCK3] og [URLBLOCK4].
Fint om du kan navngi linkene, så jeg vet hva jeg trykker på før jeg trykker her her her og her.... det er kreativt!
Postet 06.11.10 kl 22:27
Endret: 06.11.10 kl 22:28
Postet 06.11.10 kl 22:33
Det du kan gjere
det er å kjøpe deg nokon meir fiskar, kansje litt fargerikefiskar og litt diverse planter. kansje ei krukke og nokron steinar og m.m.
helsing peder, ha forstsatt ein flott kveld
helsing peder, ha forstsatt ein flott kveld
Postet 06.11.10 kl 22:40
Heidi JensenKanskje det ser kjedelig ut enda , men planter vokser og sprer seg. Dessuten finnes det masse å pynte med i butikken... ta en titt å la deg inspirere:o) Jeg liker best "naturlige" landskap best :o) Bilde 1 og 2 er to av akvariene som har stått en stund. Blide 3 er helt nytt og ser litt kjedelig ut kanskje, men håper det blir bra etterhvert.
Tror de der blir kjempefine!
Postet 06.11.10 kl 23:11