Feil valg av grus...??

Jeg har ovetatt et 110 liters akvarium med grus/planter/fisker og det hele..
Tingen her er at jeg tror grusen i akvariumet er alt for grovt! Jeg har et palettciklide-par i tanken, og jeg vet de liker å grave i sand...

Mitt spørsmål er, hva gjør jeg? Skal jeg bare la det være slik det har vært i ett år nå (fra tidl. eier) eller burde jeg bytte denne grusen? (eventuelt starte med finere grus/sand i nytt akvarium til våren?)

Det er kaskje litt for omfattende å bytte grusen og forstyrre alt i tanken på dette tidspunktet... ??

Jeg vil jo at fisken skal ha det best mulig, og jeg er litt rådvill....så trenger litt råd.. (tror også at mine to Ancistrus liker litt mindre grov grus/sand??)
Blir vanskelig å vite om det er rett grus eller ikke,når du ikke skriver noe om størrelsen på den..
Et bilde kanskje?
Inaktiv bruker
Det er enklere enn man tror å bytte ut grusen/sanden i et akvarium. Jeg har gjort det mange ganger og det går raskt. Men, for å ikke stresse fiskene for mye så la dem få gjemme seg under noe i det ene hjørnet mens du driver på og så i det andre hjørnet når du tar resten av akvariet Bruk en øse eller noe og øs ut grusen, men vær forsiktig så du ikke lager riper i akvarieglasset . ..

Lykke til

Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap