Trenger hjelp med valg av bakgrunn

Hei
Jeg trenger hjelp med valg av bakgrunn til min Juwel Vision 260. Noen som har noen gode tips? Er ute etter en bakgrunn som bygger seg litt ut fra veggen.

Takker for alle svar
I juwel 260 så får du ikke av avstiveren uten å styre på masse og dermed vil det bli vanskelig å montere en hel bakgrunn. en vision 260l er ca 30cm bred i sidene og hvis du skal ha en bakgrunn som bygger en del ut så blir det utrolig lite igjen. Jeg syns det er for lite som det er.

Jeg har 260l selv og har montert BtN slimline hvit fakse sjøl og hvis jeg skulle gjort det på nytt så hadde jeg valgt den nyeste slimline med todelt farge også hadde jeg satt den biten som blir i ene hjørnet på ca 20cm litt på skrå slik at det er plass til varmekolbe og suget ifra et utvendig filter bak der.

Ellers har dem en del fine og billige bakgrunner på drammen zoocenter på CCsenteret. blir litt langt å kjøre ifra brumundalen da=)
Kjøp en sort plakat på en bokhandel, klipp til og fest med tape. Det gjør susen
Fjelling, om du kunne velge igjen ville du ha valgt å droppe juwel og heller gått for en annen produsent uten innvendig filter? Har luftet tanken på det, men har lyst på buet frontglass.

Skal innover til Oslo første uka i desember, så kanskje jeg tar turen til drammen da for å se nærmere på hva de kan tilby meg der. Har lyst til å få mest mulig ut av literne så..

Har lyst til å ha steintema.
Kjøpt deg akvariet eller skal du, siden du sier du har lyst på buet glass..? Jeg synes juwel'ene ser bra ut på bilde men etter å ha sett de på nært hold i drift så blir de for høye (fint for skalarer ) og litt for smale. Men nå åpner jo Katzoo på Mølla til uka da, kanskje de har noe åpningstilbud. Ellers er det mye do it yourself-tråder her inne, til inspirasjon.
Det som forsvarer juwel er prisen og at de faktisk er pene møbel, skal man ha det av f.eks akvastabil så er det hvertfall dobbel pris.
Jeg har røsket ut det innvendige i begge mine vision og bruker eheim 2028 i dem, som jeg har kjøpt brukt til en billig penge.
Jeg sikler nå etter et rio 300 ettersom det ikke tar noe større plass enn vision 260l pluss at jeg er litt lei det buede glasset, mest fordi jeg har en del bunnfisk og da teller arealet på bunnen nesten mer enn hvor mange liter det er på og det er på halvmetern helt ut i sidene. Hvis du ikke har kjøpt vision enda så ta en titt på hvor smale de virkelig er.
jeg syns ikke de er for høye, de er bare litt smale=)
Ser at jeg har formulert meg feil over. Skal kjøpe med akvariet nå. Hadde tenkt å slå til nå når Katzoo åpner på torsdag, men veldig i tvil på hva slags kar jeg skal bestille.

Jeg er enig med fjelling når det gjelder bakgrunn og bueglass. En blir fort lei av og at fiskene ser rare ut i det bueglass. Må du ha Juwel så kjøp heller RIO 300 liter. Du får mer for pengene. Et annet forslag er å ikke kjøpe helbakgrunn men kjøp Pangea moduler isteden for. Du beholder dybden i akvarie.
Noen andre forslag til akvarie enn Juwel sine kar? ønsker møbel på det og rundt 300l.
Akvastabil Mark II. Du får det i farge: hvitt, sort og valnøtt.
Ser meget fint ut. Vet du pris og steder som selger dette karet?
Har jo sendt deg en mail. Kan godt sende på nytt nå. Sjekk eposten din.
Hadde ikke sjekket mailen min før nå skjønner du. Tilbudene ser bra ut. Skal åpne en ny Buddybutikk her jeg bor nå, så om jeg ikke får bedre tilbud der henvender jeg meg til deg
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap