Gjemmeplasser til sugemallene

Jeg har et akvarium på 120 liter og en god del sugemaller i størrelsen 3-8 cm. Problemet er at jeg har for lite gjemmeplasser. Noen som har forslag til enkle, fine og rimelige løsninger på hva jeg kan tilføre akvariumet så mallene få dekt sitt behov?
kokosnøtthuler? koster ikke så mye om du skal lage selv. Kokosnøtter koster 10kr på Remaen. Er litt slit å lage, men jeg lagde mine selv. Billig og relativt enkelt Disse kan jo du feks. kle med javamose. Mine maller liker også røttene jeg har i karet.
Sarap
kokosnøtthuler? koster ikke så mye om du skal lage selv. Kokosnøtter koster 10kr på Remaen. Er litt slit å lage, men jeg lagde mine selv. Billig og relativt enkelt:-) Disse kan jo du feks. kle med javamose. Mine maller liker også røttene jeg har i karet.


Ja, det var et godt forslag. Kan du fortelle litt mer hvordan du gjør det med kokosnøtta?
Jeg sagde de i to, kokte de en stund så kjøttet løsnet så skrapte jeg kjøttet ut med en liten kniv og en skje. Deretter sagde jeg en liten firkantet åpning til mallene. Det vanskeligste var egentlig å sage de i to. Men hvis jeg med min svake pinglekropp klarer det, så skal det nok ikke være noe problem for andre, hehe Mallene mine, spesielt klovneplecoene er veldig glad i disse.
Sarap
Jeg sagde de i to, kokte de en stund så kjøttet løsnet så skrapte jeg kjøttet ut med en liten kniv og en skje. Deretter sagde jeg en liten firkantet åpning til mallene. Det vanskeligste var egentlig å sage de i to. Men hvis jeg med min svake pinglekropp klarer det, så skal det nok ikke være noe problem for andre, hehe:-) Mallene mine, spesielt klovneplecoene er veldig glad i disse.


Takk, da blir det nok kokosnøtthandel i mårra
rot
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1687][/URL]


Tusen takk, dette var en nyttig link for en nybegynner i hulekokosnøttfaget
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap