1910l akvarie

Hei er i gang med et nytt akvarie.. på 1910l 300x80x80
Lurer litt på Hvilket filter system hadde vært best tenker litt på sump i akvarie møbelet med ower flow box... Eller kan bare fluval fx5 pumper funke..
Det vil gå stor fisk i akvarie Arowana etc.
Men stor fisk Tung avføring Hvordan kan jeg fikse dette proleme vis jeg går får sump, hehe Mye slam suging ??
Sump er fin til filtrering men er så klønnete med et ekstra kar og slamsugging. Alternativ er å kjøre 2 store utvendig filtere som FX5 eller Eheim 2260/2080.
En enda bedre løsning er å montere en Pangea bakgrunn. Bruk så plassen bak til et kjempe innvendig filter. Siste løsning er visst mest effektiv og du har plass til det.
Plussmedlem
Spennende prosjekt det her...

Sysler med noe sånt på sikt selv, men da 300 x 60 x 60cm antagelig.

Vurderer da kjøre karet med 2 stk FX5, siden jeg har god erfaring med det filteret.

Jeg har også tenkt på muligheten for blåhjørne. Dette avhenger litt av type bakgrunn jeg velger. Med en BTN-slimline kan det bli riktig så pent, de av dere som så 540-karet til Johnny Karlsen vet hva jeg tenker på her. Et enkelt, effektivt og faktisk pent oppsett hvor bakgrunnen skjuler filterhjørnene fullstendig...

Med blåhjørner på 20 x 20cm i firkant og 60cm høyde gir det et volum på 24liter som kan fylles med bioballer, keramikkrør eller hva man måtte ønske.
Med 80cm høyde blir volumet 32liter.

Sånne oppsett i hjørnene bak med et par heftige sirkulasjonspumper burde gi bra kapasitet...
Ja Jeg må antagelikt justere størelsen på akvarie til 70 bredde blir litt får brett med innganspartiet til stuen min... Men jeg vil også bruke en fx5 pumpe til oppsug av grums i bunn av akvarie... Men prisen på dette oppsette mitt med sump å møbel å akvarie vill kome på rundt 50 tusen++
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap