Isopor

Hallo
Kan man bruke ubehandlet isopor innvendig i akvariet. Jeg skal ha det som beskyttelse mot bakveggen der jeg skal ha en stor stein klippe. Er det noen som har kjennskap til om man kan bruke linoleum gulv belegg innvendig i akvariet.


mvh
jojj

Det du ser på bilde er utvendig.
Hei.

Måtte snu meg og se om bagrunnen min var blitt borte i løpet av natten...

Isoporen har jeg sett at folk smelter overflaten på den litt med varmepistol mm og at de bruker acrylmaling blant anna. Som da forsegler hvertfall, men vil nok trekke vann med tiden uansett.

Ser og det er snakk om husfiks, men er vel mest for å lage stein utsende tror jeg..
Obs på det, for det øke ph og hardhet betraktelig de første ukene.

Ellers så hvordan gulvbelegget vil "oppføre seg" montert inni.. aner ikke.
om du ikke har hatt akvariet opp med den bakgrunn du har så sjekk mitt i profilen så ser du hvordan det ser ut med alt innhold.



Det er ikke noe problem å bruke isopor i akvarie. Men den vil trekke vann over tid som nevnt.

Kan ikke svare på det med linolium. Dvs. tradisjonell linolium går vel ikke. Men vil ikke forundre meg om moderne "linolium" dvs. plastbelegg kan brukes i akvarie.

Det bekgrunnen så veldig flott ut og koster sikkert ikke skjorten heller. Lurer på om jeg skal kopiere den.

Gjorde du noe spesielt for at gulvbelegget skal holde seg på plass på utsiden av akvariet? (Tenker på tyngden osv her.)
Den er tung den gulvbelegg-biten, så jeg vurderte ikke en gang å feste med teip eller lign.
Jeg la en tynn tynn stripe med sort terostat 9220 rundt hele kanten på baksiden av akvariet, ca 1 cm fra kanten slik at det er lett å brette litt til sides og snitte limen om det noen gang skal av.
Og trykket gulvbelegg-biten inntil, og holdt den på plass med en jekke-stropp i overkant rundt tanken tilfelle den ville sige pga tyngden. + litt tape noen plasser.
Lot tørke 2-3 timer og fjernet teip og jekkestropp og plasserte akvariet på plassen sin igjen.

Tersostat 9220 er alla samme som tec7 og sikaflex.

Gulvbelegg-biten "hårete på baksiden" så jeg tok den en tur ut og svidde over baksiden på den med blåselampe.
????
Hei
Jeg kjøpte teip hos clas olson, det er grå rull. De reklamerte med at den var den sterkest teipen de hadde. Nå her det gått seks mnd. å det sitter godt på enda.

mvh
jojj

Så på profilen din, ikke noe rart om du reagerte, det er jo tro kopi........
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap