Svart folie???

Inaktiv bruker
Ser at mange bruker svart folie som bakgrunn. Hvor får jeg kjøpt det??
de har i de fleste akvariebutikker. De har som oftest en som er blå på den ene siden og svart på den andre. Du finner den sikkert i nettbutikkene.
Papp
Jeg bruker svart papp kjøpt på Nordli bokhandel. Fornøyd, men har ikke sammenlignet sluttresultatet med folie.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Hei
Skal du få en perfekt svart bakgrunn så er det ganske greit å spraylakkere bakveggen på akvariet(utvendig) med sort matt lakk. En boks koster 90 kr på Biltema. Bare pass på å maskere resten av karet godt sånn at du ikke får lakksøl på steder du ikke vil ha. Jeg gjør det på alle mine kar, har også kostemalt med svart matt vannbasert innemaling, går fint det også.
Jepp, papp fra bokhandleren er en enkel måte, men det blir ikke det beste reultatet. Kjøp akvariefolie hos din forhandler, og husk : folien skal på innsiden av karet, ikke på baksiden!
Maling er permanent = dårlig løsning på sikt. Folie kan du fjerne når som helst.
Hvorfor velger dere dette istedenfor annen bakgrunn? Har ingen bakgrunn hos meg,og har lyst til å gjøre noe med det. Er dette en ålreit løsning?
Svart papp funker fint på mindre kar her hvertfall... Betaler vel 17kr for ett 'ark' så det er jo ikke en voldsom investering heller... Ett 'ark' passer vel ca til en 80 liter vil jeg tippe... Vel verdt ett forsøk...
Inaktiv bruker
Thanks for mange svar :0) Tenkt masse... endte med å male bakgrunn med svart akrylmaling.. (ble anbefalt det til akvarium på butikken) det ble kjempefint. Jeg brukte rulle... 2 strøk.. d ble bærre lekkert ..
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap