Hvilken vei bør pumpen blåse for at fiskene skal trives?

Håper ikke dere synes jeg maser for masse her inne. Men er liksom i en sånn periode nå hvor akvariet igjen er spennende, og jeg skal starte opp med nye fisker og planter og slikt Og da hoper spørsmålene seg plutselig opp hehe.

Så derfor lurer jeg på om det finnes noen regel for hvor man retter strømmen/strålen fra pumpen? (Innvendig fluval).

Har det noe å si for fiskenes trivsel, og evt unger?

Min er festet i venstre hjørne bak, og blåser skrått over til høyre hjørne. Bør jeg heller la den blåse langs bakre glass? Vet ikke om mye sirkulasjon er positivt eller negativt?
sessan
Håper ikke dere synes jeg maser for masse her inne. Men er liksom i en sånn periode nå hvor akvariet igjen er spennende, og jeg skal starte opp med nye fisker og planter og slikt :-) Og da hoper spørsmålene seg plutselig opp hehe. Så derfor lurer jeg på om det finnes noen regel for hvor man retter strømmen/strålen fra pumpen? (Innvendig fluval). Har det noe å si for fiskenes trivsel, og evt unger? Min er festet i venstre hjørne bak, og blåser skrått over til høyre hjørne. Bør jeg heller la den blåse langs bakre glass? Vet ikke om mye sirkulasjon er positivt eller negativt?


Det synes jeg ikke, av og spørre blir man klok
Jeg vet ikke helt fasiten på dette. Men hos meg sitter det i høyre hjørne bak i akvariet og blåser mot venstre lang side
Egentlig er nokk det viktigste at det er sirkulasjon i vannet.

Håper dette hjalp deg litt på veg?
Blir vel kanskje som hos meg da, bare at vi har pumpen i hver vår endre av akvariene?
Dette er helt avhengig av hva slags fisk du skal ha.
Noen elsker å stå i den strieste strømmen å svømme imot i det uendelige,
mens ande fisker ville bli syke og mistrives sterkt under slike forhold!

Skulle man likevel si noe generellt måtte det bli noe a la
slik som både du og Princess har det.
Nå leter jeg febrilsk i hjernen etter den informasjonen jeg fikk av Ole i forbindelse med ett eller annet jeg har glemt, om veien vannet renner ut av badekaret og turbulens, setter du strømmen motsols hvis det går medsols i sluket blir det mer kaos i vannet? Noen? Hjelp?
Linda & Ove
Nå leter jeg febrilsk i hjernen etter den informasjonen jeg fikk av Ole i forbindelse med ett eller annet jeg har glemt, om veien vannet renner ut av badekaret og turbulens, setter du strømmen motsols hvis det går medsols i sluket blir det mer kaos i vannet? Noen? Hjelp?


Godt spørsmål ! det er noe med hvilken vann renner .. men jeg aner ikke hva eller til hvilken vei!
sessan
Blir vel kanskje som hos meg da, bare at vi har pumpen i hver vår endre av akvariene?


Ja det skulle nokk gå bra det Hos meg var filteret plasert slik.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap