- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- En stor rot vs mange små røtter?
En stor rot vs mange små røtter?
Er på utkikk etter røtter til Akvariene mine og har kikket på både små og store,i ett forsøk på og finne noe som passer til meg.Har ikke klart og finne en større rot jeg vil bruke enda,men fant idag 3 små,som jeg kjøpte med meg hjem og når jeg kikker på de,så har jeg begynt og tenke...
De fleste Akvarium som jeg har sett bilder av,så har det vært minst en stor rot oppi,som fungerer nesten som blikkfanget i Akvariet,den er liksom det første du ser.
Men er det noen fordeler/ulemper ved og bruke stort fremfor smått av røtter i Akvariet?Tenker da på ett Akvarium med litt størrelse,er det finest med en stor rot oppi eller kan man med fordel dekorere med mange mindre røtter istedet?
Noen her inne som har prøvd og "kombinere" mindre røtter sammen og så la de se ut som en stor rot?Og er det lettere og dekorere med små røtter istedenfor store?
De fleste Akvarium som jeg har sett bilder av,så har det vært minst en stor rot oppi,som fungerer nesten som blikkfanget i Akvariet,den er liksom det første du ser.
Men er det noen fordeler/ulemper ved og bruke stort fremfor smått av røtter i Akvariet?Tenker da på ett Akvarium med litt størrelse,er det finest med en stor rot oppi eller kan man med fordel dekorere med mange mindre røtter istedet?
Noen her inne som har prøvd og "kombinere" mindre røtter sammen og så la de se ut som en stor rot?Og er det lettere og dekorere med små røtter istedenfor store?
Postet 22.09.11 kl 17:13
Postet 22.09.11 kl 17:25
Postet 22.09.11 kl 17:26
Postet 22.09.11 kl 18:15
Postet 22.09.11 kl 20:06
Jeg har satt sammen flere mindre røtter i mitt akvarium, det ligger bilde på profilen min. Mine er ikke skrudd sammen. Ulempe: de kan forskyve seg litt, spesielt ved store vannbytter. De må være godt våte før du kan "bygge" dem sammen, noen røtter flyter litt i starten. Fordel: de er mye enklere å få vekk om du må ha tak i noe/noen under/bak. Når du har lyst på litt forandring er det bare å flytte på dem
Postet 22.09.11 kl 22:37