En stor rot vs mange små røtter?

Er på utkikk etter røtter til Akvariene mine og har kikket på både små og store,i ett forsøk på og finne noe som passer til meg.Har ikke klart og finne en større rot jeg vil bruke enda,men fant idag 3 små,som jeg kjøpte med meg hjem og når jeg kikker på de,så har jeg begynt og tenke...
De fleste Akvarium som jeg har sett bilder av,så har det vært minst en stor rot oppi,som fungerer nesten som blikkfanget i Akvariet,den er liksom det første du ser.
Men er det noen fordeler/ulemper ved og bruke stort fremfor smått av røtter i Akvariet?Tenker da på ett Akvarium med litt størrelse,er det finest med en stor rot oppi eller kan man med fordel dekorere med mange mindre røtter istedet?
Noen her inne som har prøvd og "kombinere" mindre røtter sammen og så la de se ut som en stor rot?Og er det lettere og dekorere med små røtter istedenfor store?
[External Image]
Jeg syns det er finest med en diger rot i et stort akvarium, mange små spredd rundt her og der vil se rotete ut tror jeg... men det går an å "bygge" dem sammen til noe større. Bildet viser et "tre" jeg laget av mange små og mellomstore røtter i en 400l.
Eg har brukt små røtter, ligger ett bilde av dei inne på profilen min under 240L
Setter du sammen mange små, så kan du jo "lage" en stor som blir akkurat slik du vil. Skru bitene sammen med syrefaste skruer, så er det bare å leke seg ;D

Jeg synes en stor rot er penest. Det å sette sammen flere mindre røtter til en stor er en meget god plan B hvis man ikke finer den perfekte store.

Hvis man i tillegg leser seg litt opp på det gyldne snitt slik at man får satt rota som fokuspunkt så blir det fin balanse i karret.
Jeg har satt sammen flere mindre røtter i mitt akvarium, det ligger bilde på profilen min. Mine er ikke skrudd sammen. Ulempe: de kan forskyve seg litt, spesielt ved store vannbytter. De må være godt våte før du kan "bygge" dem sammen, noen røtter flyter litt i starten. Fordel: de er mye enklere å få vekk om du må ha tak i noe/noen under/bak. Når du har lyst på litt forandring er det bare å flytte på dem
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap