- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Trønder søker eik
Trønder søker eik
Jeg ønsker meg eikeblader til å ha i det ene akvariet mitt, de er så pene og samtidig nyttige. Jeg vet mange andre treslag kan fungere like bra, men nå har jeg fått eik på hjernen...
Jeg har gått rundt og glant på alle trærne jeg passerer til daglig i Trondheim, men kommer absolutt ikke over noen eiketrær. Er det noen som vet av eiketrær i Trondheim? Helst i sentrum for stakkars fotgjengere, men en god pose eikeblader er nesten verdt en bussbillett også
Jeg har gått rundt og glant på alle trærne jeg passerer til daglig i Trondheim, men kommer absolutt ikke over noen eiketrær. Er det noen som vet av eiketrær i Trondheim? Helst i sentrum for stakkars fotgjengere, men en god pose eikeblader er nesten verdt en bussbillett også
Postet 01.10.11 kl 00:52
Postet 01.10.11 kl 01:07
Postet 01.10.11 kl 01:08
Postet 01.10.11 kl 01:09
Endret: 01.10.11 kl 01:10
Lille Mæmå man gjøre noe med bladene før man har di i akvariet? eller er det nokk å bare plokke di av en busk, skylle di å så ha di i akvariet?
Plukk dem av bakken, de gule, da er de uten så mye klorofyll og lett tilgjengelig næring som gir mikroorganismene et herremåltid. Skyll dem og tørk så du kan ha hele året igjennom. Senker pHen litt og og er særdeles pent, og populært hos fiskene
Postet 01.10.11 kl 01:12
Postet 01.10.11 kl 01:20
Og etter to uker hvor jeg ikke harn gjort annet enn å glane på trær og tilslutt søkt hjelp her, hva finner jeg 300 meter hjemmefra? Joda, 3 store eike-trær.... Hvorfor jeg ikke fant dem før aner jeg ikke
For future reference: Det står to stooooooore eiketrær ved Nidarosdomen, på nordsiden (øverst i munkegata). Det er også et pent et ved Samfunnet, på hjørnet av Elgseter bru.
For future reference: Det står to stooooooore eiketrær ved Nidarosdomen, på nordsiden (øverst i munkegata). Det er også et pent et ved Samfunnet, på hjørnet av Elgseter bru.
Postet 03.10.11 kl 20:12