Forslag til innredning av kar til cw010 (c. goldlaser.)

Jeg skal ha en gruppe med CW010 (C. Goldlaser.) i et kar jef har hatt gående i ca 1 et år. Det karet er et eldre akvastabil kar på 120 liter. Så lurte jeg på tips til innredning i karet. Om det er noen som har noen gode ideer tar jeg de gledelig imot I karet har jeg fin biltema sand, og 2 mindre røtter med javabregner, jeg skal ha 14 stk CW010 i karet.
De liker planter som har brede blader
Røtter som danner overheng!
De elsker å ligge under røttene mine med overheng =)
Ok, da har jeg hvertfall et par ideer Liker vell også Catappa blader å sånt på bunn?
Må sette i gang i helga. Kvittet meg med en del fisk forrige helg på auksjon. I og med at jeg skal bruke karet som artskar. Og forsøke å få noe lek på dem. Har jo 14 vokste Goldlasere, så der burde ikke være umulig å få dem til å leke.
Jeg har fått en del tips anngående lek på Corydoras. Det er å ta et vannbytte slik at tempen faller med ca 5-6 grader, og foring med rødemygglarver. Men men skal kanskje ha noe en lite fasteperiode før? kan det stemme?
5-6 grader hørtes litt vel mye ut!
Jeg har i utgangspunktet 22-23 grader i karet og senker tempen til 19 grader.
Senker man tempen for mye kan fisken bli stresset og få sjokk

Når jeg fikk 500-600 egg på min leksgruppe med mine C-126 var det en lang prosses.

Skrudde opp tempen til 28 grader og hadde det slik i 5-6 dager uten å nesten mate.
Så senket jeg tempen litt etter litt samtidig som jeg økte foringen med mygglarver etterhvert som tempen sank.
Når tempen kom på 23 grader. Matet jeg to ganger daglig med røde mygglarver og så en dag byttet jeg cirka 40-50 %vann sånn tempen sank tl 19 grader og foret litt til med røde mygglarver og vips over natten var det 500 egg sånn cirka!
Innkjøp
Da blir det bort på Animal Care i Porsgrunn på åpningen av ny fiskeavdeling imorgen gleder meg Råder alle til å komme da jeg har fått informasjon at det er masse flott fisk og gode tilbud. Må selv bort en tur å handle planter til corry karet.
Skal sette over 14 stk C. Goldlasere imorgen, skal bli spennende med et rent artskar.
Da har jeg vært på Animan Care i Porsgrunn å handlet planter og luftepumpe. Fikk kjempe god pris også Så nå har jeg innredet karet med 2 stk røtter en med javabregner og en med javamose, og et par andre planter og luftepumpe. Så jeg 14 stk CW010 C. Goldlasere voksenfisk så da er det bare å la de slappe en en liten beite før jeg setter i gang med foring med mygglarver og vannbytter, blir spennende å se om jeg får det her til
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap