Bør jeg gjøre endringer her?

Å innrede og få et pent akvarium er ikke alltid like lett. Jeg er ganske fornøyd slik det er nå, Men finner stadig noe å endre på, litt her og litt der. Siste endring er å plante bacopa bakerst, og det ser ut som om de trives godt.

I midten har jeg en litt stor rot, som er ganske ny, og derfor stripset fast på en stein så den ikke flyter opp. Denne er det noen hull i, så jeg syntes den var veldig pen. Og så kan fiskene svømme gjennom hvis de vil.

Har en eldre rot på høyre side. Denne minner om en støvel, og kan bare stå oppreist slik synes jeg.

Har en liten lavasten med javabregner på, litt inni alt det grønne på venstre siden.

Og så fikk jeg en slik krukke med hull i, som jeg regner med er hule til fiskene? Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne.

Og så lurer jeg på - har jeg for masse planter? Går det an å ha for masse planter?

Jeg har jo ingen huler og slikt, men fiskene kan gjemme seg mellom plantene og røttene hvis de vil det. Jeg synes det ser kunstig ut med skiferhuler, og vet heller ikke hvordan jeg skulle fått plass til dem.

Noen tips til eventuelle endringer? Noe jeg bør gjøre annerledes for at fiskene skal trives? Andre måter å gruppere plantene på ?

Her er bilder fra hele akvariet
Venstre side
Høyre side[External Image][External Image]
[External Image]
sessan
Og så lurer jeg på - har jeg for masse planter? Går det an å ha for masse planter?

Nei! Men jeg har antagelig ikke uttalerett, for meg er mye og god plantevekst latskap satt i system ;o) Det eneste du må passe på med mye planter er næring, det står en hel haug å lese i dette søket.

Karet forandrer seg dessuten hele tiden, la det stå litt nå, og så ser du hvordan det blir når plantene har strukket seg ut og busket seg til. Kjempegøy med et så frodig kar, og flott variasjon i bladverket! Og så blir man jo bare rett og slett aldri ferdig, det er alltid en til man ikke har sett før...
takk for linken om plantegjødning, jeg skal lese den . Jeg har ikke vært flink på dette, og har trodd at de fikk næringen de trenger fra fiskenes avfall.
De får jo det, men de klarer ikke nødvendigvis å nyttiggjøre seg all "grovnæringen" uten litt kosttilskudd. Vi mennesker kan pøse på med så mye jern og kalsium vi vll, men uten magnesium og andre småtterier gjør det ikke nødvendigvis så mye nytte for seg...
såg veldig bra ut
hehe ser du har tatt ibruk den krukka og ja:p den er beregna for akvarie og hule til reker/fisk ja, egentlig skal den stå rett opp og ned så skal det plantes mose på taket, men nettingen + strengene som skulle holde mose på plass på taket er borte, men kan alltids surre fast noe med fiskesnøre.
[External Image]
Proxor
såg veldig bra ut:) hehe ser du har tatt ibruk den krukka og ja:p den er beregna for akvarie og hule til reker/fisk ja, egentlig skal den stå rett opp og ned så skal det plantes mose på taket, men nettingen + strengene som skulle holde mose på plass på taket er borte, men kan alltids surre fast noe med fiskesnøre. [IMG]http://www.webzoo.no/images/150px/Mumo%202.jpg[/IMG]

*lol* ok, da har jeg misforstått litt. Hehe, får se om jeg får skaffet noe mose da, tror ikke jeg har sett det i handel. Kanskje den blir tatt i bruk når jeg får kjøpt meg noen ansistruser.

Det er foresten utrolig hvordan plantene har vokst på bare noen dager. Tok oversikt bilde 22, og 29 oktober, og ser forskjell. Serlig på bacopaene. Se bare her

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap