Riktig undertråd? noen som vil gi reol råd?

Heia. Jeg har med tiden lyst på en reol. tenker 4 eller 6 kar. Tenker 80l er en fin karstr på dvergciklider og corydoras. Blir artskar så langt det går.

Er det noen som har gode reolråd å komme med? Porsa er et alt, men det koster jo litt. Kan man lage en brukbar reol av en biltema sak?

Hva med lys og armatur i reolen. Det tar jo litt plass. Har i utgangspunktet lyst på helglass kar. Med armatur. Men hvordan fungerer dette med vannskift, slamsuging etc etc.

Har ikke lyst til å ha de nedeste kara helt på bakkenivå. Det må litt opp så jeg i allefall kan sitte godt på knærna og styre.

Som sagt blir dette et lite kostbart projekt så tenker med tidne å kjøpe litt og litt.

Jeg er egentlig ute eller alle gode og lure tips fra dere her inne og setter stor pris på det.
Tror ikke eg ville tatt sjansen på å lage reol av noe fra biltema, da det skal jo holde ganske mange kilo.
Du kan jo gjøre slik som Loffa her inne og lage den i tre vist du er litt handy. Om dette blir billigere enn porsa vet jeg ikke.
Men vist du velger porsa ikke gjør den feilen eg gjorde å kapp de fremste og bakerste rørene bare litt lenger enn akvariet. Eg hadde regnet ut at det holdt med 0,5cm på hver side av akvariet og dette resulterte jo i at hjørnet av bakglasset knakk det en liten bit av og akvariet måtte erstattes med et nytt. De var kjipe penger det. Så ha gjerne minst 1 cm på hver side av akvariet da det blir lettere å sette inii reolen uten uhell.

Vist du kjenner noen som jobber i fabrikk der de gjerne bruker firkantrør i aluminium kan disse brukes og er billigere enn å kjøpe fra leverandører som har porsareoler. Gjorde dette selv og lakkerte de etter de var kappet i riktig lengde, gikk fint.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap