Hjemmelaget akvarium!

Hei!


Jeg tenkte på og lage et akvarium! glasset er 29cm i bredden og 39cm i høyden. Og jeg tenkte den skulle ha en fasong som det på bilde. Men dette akvariumet har jeg ikke startet å bygge enda, siden jeg må ha Akvarium silikon kanskje lurt å ha...
Men jeg lurer på hvordan pumpe jeg skal ha og hvordan varmekolbe? siden jeg skal bare legge et glass på toppen av akvariumet og akvariumet blir litt lite for en stor pumpe. Det finnes små men de er så stygge de pumpene ... hihi

Noen som vil komme med noen indeer til meg (a)

Inaktiv bruker
Det er bedre og lage det breiere en høyere. Da blir det større oksygen overflate.
Hvis du går inn på artikkler så kan du lese om hvordan man gjør det.
Spock
Det er bedre og lage det breiere en høyere. Da blir det større oksygen overflate. Hvis du går inn på artikkler så kan du lese om hvordan man gjør det.


det er det som er problemet, jeg har bare ike sider med glass. Jeg fant disse på loftet bare. og tenkte jeg skulle lage noe ut av det isteden for å kaste de
Inaktiv bruker
Skjønner tanke gangen din. Du la jo prøve H29xb29xl39?
Inaktiv bruker
Hvis du leser på disse så ser du at det ikke er så lurt, men det går jo og prøve. Men om glassene er for tynne så kan det fort bli problemer.
Etter tegningen din har du 4 lange og ett kortere glass. Få den lokale glassmesteren til å skjære av det ene av de lange glassene slik at det kan passe som en kortside. Da har du plutselig et kar som er 39 cm langt og 29 høyt og det er bedre enn omvendt.

Du må imidlertid passe på at størrelsen på glassene er slik at sidene ligger utenpå bunnen. Bunnplaten kan derfor ikke være like lang som langveggene, men så mye kortere at endeveggene og limfugen får plass.

Ellers, som Spock sider, glasset bør være tykt nok. De karene man kjøper som er 60x50x50, alstå større enn det du har tanker om, har 4 millimeter tykt glass.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap