Steiner med mose fra skogen.

Inaktiv bruker
Har akkurat vert ute og hentet meg noe mose på. De var veldig elegante. Men burde jeg skrape av mosen før jeg har steinene i akvariet så vannet ikke surner?
Jeg har planer om og plante java mose på dem uansett.
Ville absolutt vasket de før jeg hadde de oppi ja! Og pass på at dersom du stabler de at de står støtt! Men flott er det med stein
MVH Pål
Inaktiv bruker
De skal kokes.
Så da mener du jeg burde ta og fjærne mosen?
Da gjør jeg det.
Personlig hadde jeg tatt bort mosen.da man ikke vet hva mosen har vært i kontakt med.
Vis du uansett skal ha java mose. Så burde du ikke ta den sjansen å ha på mosen.
Spock
De skal kokes. :) Så da mener du jeg burde ta og fjærne mosen? :) Da gjør jeg det.

Jeg ville gjort det, for ellers råtner mosen/laven på dem under vann og kanskje ødelegger vannkvaliteten i akvariet ditt. Skrubb dem rene for lav og mose med en børste, f.eks en liten neglebørste er ypperlig til slike jobber.
Inaktiv bruker
Da er saken klar. Jeg fjær er mosen. Nå er det bare og skaffe java mose.
Peacock moss
Her er en virkelig flott mose som du bør vurdere: Peacock Moss. Like lettstelt som javamose, og eneste mosen jeg klarer å få til uten å gjøre noe, overlever uansett hvilket kar jeg putter denne i. Og jeg har anti-grønne fingre så lenge det ikke er snakk om kaktuser.

[External Image]

[External Image]

Denne eBay sjappen sender og leverer god kvalitet!
Inaktiv bruker
Nice. Den vil gjøre seg godt i akvariet med grønn dvergacara. takk for tipset, mosen er herved bestillt.

Btw! Festes den på samme måte som java?
Jepp, den fast til steiner/røtter og ha tålmodighet.

Vil nok trives bra i Grønnacara karet ditt siden de trives i litt surt vann og hos meg vokser mosen bra i det veldig sure L107 karet (pH 5,5) så vell som i karene hvor pH'en er rundt 7.
Spock
De skal kokes. :)

Stein er dødt mateiale og trenger ikke å kokes. En skikkelig skrubb holder. Og ja, fjern mosen.
Frakt
Lars Jamne
Her er en virkelig flott mose som du bør vurdere: Peacock Moss. Like lettstelt som javamose, og eneste mosen jeg klarer å få til uten å gjøre noe, overlever uansett hvilket kar jeg putter denne i. Og jeg har anti-grønne fingre så lenge det ikke er snakk om kaktuser. [IMG]http://aqstyle.why3s.cc/aquastyle/images/PLANT/IMG_3856.jpg[/IMG] [IMG]http://aqstyle.why3s.cc/aquastyle/images/PLANT/17185-2.jpg[/IMG] [URLBLOCK1] sjappen sender og leverer god kvalitet!

Ble interessert i å kjøpe selv, men går det bra nå som det er så kaldt da?
Noen med erfaring på dette?
Synd det havner rett over 200NOK i følge satsene som benyttes (toll.no). Vi snakker vel nærmere 400,- ferdig importert med andre ord. For ikke å snakke om evt. forsinkelse gjennom tollen.
Jeg fikk tilsendt Peacock Moss i fjor vår da det var rundt 7-10 grader og da gikk det fint - nå er det vel muligens et sjansespill. Men den er jo billig uansett å prøve å se hvordan det går. Dollar får du jo på billigsalg nå til dags...

At den kommer på 200+ er ikke noe problem, be ham sende den med verdi satt til $25 så er du trygg og får den fri for gebyr/mva.
Inaktiv bruker
SoVe
[QUOTE=Spock]De skal kokes. :)

Stein er dødt mateiale og trenger ikke å kokes. En skikkelig skrubb holder. Og ja, fjern mosen.
Er pga mosen de skal kokes. bedre førevar en etter snar.

Lars:
Jeg fant også en annen mose på den eBay siden som jeg har bestilt.
Takk for tipset.
Plantebasen
Så spennende
Håper dere med erfaring med denne mosen får den inn i plante basen.
Inaktiv bruker
Det høres lurt ut.
Hvis noen klarer og få dem i basen så hadde jo det vært kult.
Jeg kjøpte litt christmas moss fra en annen leverandør. Kom som en flat konvolutt, frossen sådan. Venter til mildværet kommer så blir det nok bra
Taxiphyllum sp.
Du finner den i basen under Taxiphyllum sp. "Peacock Moss"…og de fleste andre som selges på eBay ligger allerede inne…
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap